Regina Spektor
S neobvyklým hlasem, virtuózní hrou na klavír a křehkými písněmi patří Regina Spektor k nejosobitějším a nejsledovanějším písničkářkám současnosti. Třicetiletá Regina v sobě ukrývá mnoho protikladných poloh: od zdánlivé radostně skotačivé naivky po dospělou a drzou pozorovatelku života; vzdělanou, sebeironii nepostrádající intelektuálku i rozervanou názorovou ostrostřelkyni s vrozenou východoevropskou obavou, že za každou špatností se může skrývat něco daleko horšího.
V roce 1989, když Gorbačov během perestrojky umožnil ruským Židům opustit Sovětský svaz a u nás proběhla sametová revoluce, skončila Regina po rakousko-italské anabázi v New Yorku. Klavír sice z nouze vystřídal okenní parapet, ale nakonec jeden objevila v místní synagoze a začala studovat klasiku bez pomyšlení na kariéru popové hvězdy. „Když hrajete každý den takovou vynikající hudbu, pak to poslední, po čem byste toužily, je zkoušet sám napsat něco, co bude primitivnější a horší.“
První dvě alba (11:11 a Songs) si po letech vystupování po newyorských klubech a kavárnách vydala Regina Spektor sama, následující - Soviet Kitsch a Begin To Hope už u velké firmy. Vyjela na turné s The Strokes, její hudba se objevila ve filmech i reklamách, ale teprve se svým dosud nejlepším albem Far zaslouženě prorazila na světovou scénu. Z newyorské anti-folkařky se na Far za spolupráce s věhlasnými producenty stala jedna z nejobdivovanějších a nejsledovanějších písničkářek současnosti.
Komentáře
Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.