Uriah Heep - Fallen Angel
Tracklist
- 01. "Woman of the Night" (Mick Box, John Lawton, Lee Kerslake) (4:07)
- 02. "Falling in Love" (2:59)
- 03. "One More Night (Last Farewell)" (3:35)
- 04. "Put Your Lovin' on Me" (Lawton) (4:08)
- 05. "Come Back to Me" (Kerslake, Hensley) (4:22)
- 06. "Whad'ya Say" (3:41)
- 07. "Save It" (Trevor Bolder, Pete McDonald) (3:33)
- 08. "Love or Nothing" (3:02)
- 09. "I'm Alive" (Lawton) (4:18)
- 10. "Fallen Angel" (4:51)
Průměr hodnocení
Poslední hodnocení
řadové album
1978
další alba
Komentáře
Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
27.01.2020 - 15:12 | vmagistr
Rok 1978 nebyl a není pro rockovou muziku zrovna časem, na který by pamětníci se slzou v oku vzpomínali jako na "tu" dobu, a z níž by služebně mladší rockuchtivci mohli lovit nepřeberné množství stylotvorných či alespoň "styluvěrných" desek. Rainbow, AC/DC, UFO a Judas Priest se vydali cestou hutného zvuku, který zanedlouho vyústí v "novou vlnu, tentokrát britského heavy metalu". Zcela opačnou cestou pak šly kapely jako Status Quo či Climax Blues Band, které si už nějakou dobu užívaly záře hitparád a ochotně svůj zvuk otevíraly například vlivům tehdy módního diska. A kde se mezi těmito "dvěma rockovými světy" nacházeli matadoři Uriah Heep, kterým roku 1978 vyšla studiovka Fallen Angel?
Pročištěný prostor s dominujícími klávesami, ale s (jistě pečlivě kontrolovanou) snahou o jakous takous ostrost, to je úvodní Woman of the Night, ve které zarazí úvodní figura pocházející ze starší skladby Circus na desce Sweet Freedom. Šlapající rockový spodek (jakoby kapela rozjížděla "párplovskou" Higway Star) se ve Falling In Love dobře snoubí s popově vzdušnou melodií, kterou navíc Hensley zdařile navazuje na melodiku byronovského období. Za mě jasný hit a spolu s předchozí skladbou dva nejlepší kousky na albu. Poslouchatelnou se mi zdá být i závěrečná dvojice I'm Alive/Fallen Angel. I'm Alive je dynamická a gradující věc, titulka zase staví na snivé atmosféře - obě na mě ale působí lehce nedotaženě. No a pak už je to zlé. Popový prostředek desky jde z bláta do louže, respektive od zoufale prázdných rock'n'rollů One More Night a Save It přes "vyprávěcí" cajdák Come Back to Me až ke krotkým rockovým pokusům Love Or Nothing a Put Your Lovin' On Me či k diskofilní příšernosti Whad'ya Say. I bonusové singlovky Cheater a A Right to Love by se přes svůj silný popový nádech na desku hodily více.
Obrázek rockové kapely, kterou kolotoč deska-turné, naslouchání dobovým trendům a autorská vyčerpanost dovedly na okraj propasti, album Fallen Angel prokresluje do detailu. Uriah Heep podruhé v sedmdesátkách klesají ke dnu a tentokrát už je nespasí ani další personální obměny. Fallen Angel se s Return to Fantasy dle mého názoru dělí o pozici nejhoršího alba, které Uriah Heep v sedmdesátých letech vydali. Dvě a půl hvězdičky zaokrouhluji dolů.
Recenze již zveřejněna na www.progboard.com