70 %
Pixies - The Night the Zombies Came
Zdá se, že rockoví veteráni Pixies mají na vyhledávání talentovaných basistek opravdu čich. Po Kim Deal, která se vydala na sólovou...
80 %
Dežo Ursiny - Let’s Make A Summer
The Beatmen a The Soulmen, respektive The New Soulmen, ve které se druhá z těchto formací krátce před rozpadem proměnila, se věnuje u labelu...
80 %
Kylie Minogue - Tension II
Podobně jako ve filmovém průmyslu platí i v hudbě, že když něco generuje úspěch, je třeba to rozšířit. Často se druhé díly řídí...
60 %
The Offspring - Supercharged
Co si budeme nalhávat: zatímco naživo to pořád jakžtakž šlape, po poslední nahrávce "Let The Bad Times Roll", která se The Offspring...
80 %
Nada Surf - Moon Mirror
Svůj dosud poslední materiál v podobě EP "Cycle Through" nadělila americká rocková partička svým posluchačům v roce 2021. A zatímco...
80 %
Škwor - 25 let live (2CD + DVD)
Škwor v O2 universu dva vyprodané koncerty, z nichž pořídili záznam. Když slavili dvacetiny, dokázali zaplnit i velkou O2 arenu, volbu...
15.02.2012 - 15:46 | Akana
Lásku k hudbě svojí domoviny měla Sinéad O´Connor vždycky v sobě. V roce 2002 jí konečně dala volný průchod a natočila album plné prověřených i méně známých irských tradicionálů. Na skvělém výsledku se pochopitelně nepodílela sama, k ruce jí byli prvotřídní hudební krajané v čele s multiinstrumentalistou Donalem Lunnym, houslistou Stevem Wickhamem z Waterboys nebo akordeonistkou Sharon Shannon, veterán Christy Moore z legendárních Planxty si se zpěvačkou střihl dojemný duet v jedenáctiminutovém eposu Lord Baker. Hlavní náplní jsou celkem očekávatelně balady, v nichž mohla Sinéad plně využít svých výrazových schopností a emocionální hloubky. Zpracování je z velké části tradiční a akustické, ale v některých nezanedbatelných případech se dočkáme i moderního zvukového přistupu, důkazem je trojlístek skladeb z prostředku alba. Bojovnou Óró Sé do Bheatha ´Bhaile hrdě zpevňuje lehce jamajská rytmika, v notoricky známé Molly Malone zpěvaččin hlas citlivě souzní s nekonkrétními, "mlžnými" zvuky v pozadí a podobně nevtíravě a funkčně se s elektronikou zachází i v následující Paddy´s Lament. Tyhle písně můžou být pro každého, kdo se pokouší spojovat folklór se současnými technologiemi, vzorem jak na to. Zároveň se tím taky ozřejmuje název alba, tedy sean-nós (tradiční irský pěvecký styl, původně provozovaný a capella) nua (v novém pojetí). Tenký led, jaký podobná spojení starého a nového představují, se tentokrát pod Sinéad a jejími společníky ani jednou neprolomil.