Roman Putnar (tak zní jeho občanské jméno) naráz vypustil do oběhu tři rozdílné planetky - "CM úsměvů, CM slz", "Emoce" a "Manifest". Každá z nich prezentuje odlišný živočišný organismus, plný atmosfér a ukrytých nástrah. Když se však vydatněji ponoříte do hlubin jeho tvorby, zjistíte, že právě prvně zmiňovaná je nejvíce celistvá a vyrovnaná. A to i přesto, že staví na jednotlivých příbězích, které jí daly tvář. Roman Empire pohlíží na svět zcela vlastní optikou a sebemenší detail je pro něj obrovským impulsem, třeskem v notovém zápisu.
Roman Empire zná všechna zákoutí a záhyby tvorby kompozice. Klavír je mu nejbližším pomocníkem, do jehož melodií přimíchává elektronické prvky a ruchové smyčky. Vrstvení jednotlivých rovin mu dává příležitost nechat doznít každičký tón, aby nezahubil ozvěny rysů krásy. Je tu cítit hmatatelná křehkost, vedle níž probublává drama o věcech dobrých i zlých; stín hranice smutku tu má chvílemi tendenci mít sil navrch. Jednotlivá aranžmá nejdou proti sobě, vzájemně se doplňují a budují funkční mechanismus, který na necelých třiceti devíti minutách brousí hrany vašich emočních výrůstků.
Jak již bylo řečeno v úvodu, "CM úsměvů, CM slz" stojí na posbíraných zážitcích, smyšlených ságách a vzpomínkách. Ty mají jasnou tvář skutků, které může prožít každý, avšak s jinými emočními rýhami. "Planetka" řešící střet naší matičky Země s neznámým tělesem je o vyměření... číst dále
Roman Putnar (tak zní jeho občanské jméno) naráz vypustil do oběhu tři rozdílné planetky - "CM úsměvů, CM slz", "Emoce" a "Manifest". Každá z nich prezentuje odlišný živočišný organismus, plný atmosfér a ukrytých nástrah. Když se však vydatněji ponoříte do hlubin jeho tvorby, zjistíte, že právě prvně zmiňovaná je nejvíce celistvá a vyrovnaná. A to i přesto, že staví na jednotlivých příbězích, které jí daly tvář. Roman Empire pohlíží na svět zcela vlastní optikou a sebemenší detail je pro něj obrovským impulsem, třeskem v notovém zápisu.
Roman Empire zná všechna zákoutí a záhyby tvorby kompozice. Klavír je mu nejbližším pomocníkem, do jehož melodií přimíchává elektronické prvky a ruchové smyčky. Vrstvení jednotlivých rovin mu dává příležitost nechat doznít každičký tón, aby nezahubil ozvěny rysů krásy. Je tu cítit hmatatelná křehkost, vedle níž probublává drama o věcech dobrých i zlých; stín hranice smutku tu má chvílemi tendenci mít sil navrch. Jednotlivá aranžmá nejdou proti sobě, vzájemně se doplňují a budují funkční mechanismus, který na necelých třiceti devíti minutách brousí hrany vašich emočních výrůstků.
Jak již bylo řečeno v úvodu, "CM úsměvů, CM slz" stojí na posbíraných zážitcích, smyšlených ságách a vzpomínkách. Ty mají jasnou tvář skutků, které může prožít každý, avšak s jinými emočními rýhami. "Planetka" řešící střet naší matičky Země s neznámým tělesem je o vyměření délky zdejšího pobytu a pohlcení láskou. "Sníh" plný dětských radovánek nebo "Růže" (s vokálem Ivety Nečasové) o věnování půvabného květu své nejbližší osobě - pro někoho možná příliš prosté, ale plně fungující elementární radosti a smutky reality všedních dnů. Dominantou však je démonická "Prázdné roviny" o rébusu samoty a prázdnoty lidských duší.
"CM úsměvů, CM slz" je poutavá výprava, která rychle uteče a zanechá za sebou znatelný buket pocitů vnitřního světa, vlastního nebo toho, kterým se sám autor prezentuje. Roman Empire jde po každém detailu a naplno rozehrává svou touhu vše sdělit svými mikrosymfoniemi. Paleta nálad posléze najde uplatnění hlavně v podzimních pozdních večerech.
Komentáře