The Rolling Stones - Aftermath
Tracklist
- Side one
- 1. "Mother's Little Helper" 2:45
- 2. "Stupid Girl" 2:56
- 3. "Lady Jane" 3:08
- 4. "Under My Thumb" 3:41
- 5. "Doncha Bother Me" 2:41
- 6. "Goin' Home" 11:13
- Side two
- 7. "Flight 505" 3:27
- 8. "High and Dry" 3:08
- 9. "Out of Time" 5:37
- 10. "It's Not Easy" 2:56
- 11. "I Am Waiting" 3:11
- 12. "Take It or Leave It" 2:47
- 13. "Think" 3:09
- 14. "What to Do" 2:32
Průměr hodnocení
Poslední hodnocení
Definitivní završení přerodu z rhythm'n'bluesových učedníků ve svébytnou rockovou mašinu, která naopak ovlivnila stovky dalších. Poprvé nevidíme v kreditech jiná jména než Mick Jagger a Keith Richards, ale stále nám rozdíly v britském a americkém vydání poněkud ztěžují orientaci. Zaměříme-li se na dnes dostupnější americkou verzi, dostaneme sice o tři položky kratší tracklist, ale zase nepřijdeme o jeden z největších hitů kapely Paint It Black, který album otevírá. A už ten je neklamným důkazem, že Rolling Stones opravdu dospěli. Skvělé využití sitáru a naznačené indické melodiky potvrzuje, že kapela se pohybuje souhlasně s dobovým trendem směrem k větší aranžérské zdobnosti a používání nerockových nástrojů, kterých se na desce chápe především Brian Jones.
Appalačský dulcimer výrazně poznamenal zvuk dalšího obrovského hitu Lady Jane a skladby I Am Waiting, marimba dodává písni Under My Thumb nečekaně moderní groove. K tomu připočtěme piano, varhany, saxofon nebo harmoniku a dostáváme opravdu pestrou zvukovou škálu, která je ale využívaná účelně a nepřekrývá silné rhythm'n'bluesové kořeny. Ty se nejvíc obnaží v Doncha Bother Me, zatímco High and Dry zahajuje tradici countryových odboček, které pak zdobily většinu stounovských alb. Ale i méně nápadné songy jako Stupid Girl, Think nebo Flight 505 jsou výborně zvládnuté, dotažené a stylově jasně vyprofilované. Snad jen závěrečné jamování v Going Home vyznívá poněkud... číst dále
řadové album
1966
90 %
další alba
Komentáře
Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
25.09.2020 - 15:24 | Meca76
Prvé album pozostávajúce výhradne z Jaggers a Richardsových kompozícií je Aftermath podpisovým výrazom skupiny The Stones na vrchole.
Aftermath bol zlomovým časom pre hudbu Rolling Stones. Keith a Mick dokázali, že môžu sami napísať celé album, Brian dokázal, že mohol byť najtalentovanejším zo všetkých Stones, a Bill dokázal, že vie hrať aj niečo okrem basy. Charlie má svoje obvyklé dobré bubnovanie. Keď si väčšina ľudí predstaví album Aftermath , napadne im predovšetkým trojica výrazných skladieb „Paint It Black“, „Under My Thumb“ a „Lady Jane“.