Ramin Djawadi se dostal do povědomí širší veřejnosti především díky své hudební tvorbě pro populární seriál "Hra o trůny". Jeho portfolio ale nabízí i další významné položky: v minulosti složil soundtrack například ke snímkům "Uncharted" nebo "Eternals" a pochopitelně také k seriálům "Lovci zločinců", "Útěk z vězení" nebo "Agresivní virus". Když mu na stole přistála nabídka připravit hudební doprovod pro "Rod draka", Djawadi na ni musel kývnout.
Díky "Hře o trůny" získal řadu ocenění a uznání - například Emmy pro nejlepší hudební kompozici v epizodě "Drak a Vlk". A to zcela oprávněně. Autor se totiž umí dokonale vžít do každé scény a každé postavy, takže dějové momenty vždy doprovází husí kůži nahánějící skladba. Stačí si jen vzpomenout na Daenerys Targaryen nebo její khalasar a nejednomu fanouškovi či posluchači se vybaví exotičtější instrumenty, jako je třeba duduk.
Má tedy "Rod draka" něco společného s "Hrou o trůny"? Má! Znělku. Ta se téměř shoduje s původním úvodem ke Hře, jen je zvukově o něco bohatší, a to proto, aby podtrhla sílu rodu Targaryenů. O nich přeci seriál pojednává, a tak dává smysl, aby i muzika působila o něco epičtějším dojmem.
Druhá série se nese spíše v duchu velké deprese. Nečekaně. Westeros začala pomalu sžírat válka mezi Zelenými a Černými. Po smrti krále Viseryse skončilo osmdesátileté období míru a všichni se připravovali na to nejhorší. Zlomyslnost a spřádání intrik... číst dále
Ramin Djawadi se dostal do povědomí širší veřejnosti především díky své hudební tvorbě pro populární seriál "Hra o trůny". Jeho portfolio ale nabízí i další významné položky: v minulosti složil soundtrack například ke snímkům "Uncharted" nebo "Eternals" a pochopitelně také k seriálům "Lovci zločinců", "Útěk z vězení" nebo "Agresivní virus". Když mu na stole přistála nabídka připravit hudební doprovod pro "Rod draka", Djawadi na ni musel kývnout.
Díky "Hře o trůny" získal řadu ocenění a uznání - například Emmy pro nejlepší hudební kompozici v epizodě "Drak a Vlk". A to zcela oprávněně. Autor se totiž umí dokonale vžít do každé scény a každé postavy, takže dějové momenty vždy doprovází husí kůži nahánějící skladba. Stačí si jen vzpomenout na Daenerys Targaryen nebo její khalasar a nejednomu fanouškovi či posluchači se vybaví exotičtější instrumenty, jako je třeba duduk.
Má tedy "Rod draka" něco společného s "Hrou o trůny"? Má! Znělku. Ta se téměř shoduje s původním úvodem ke Hře, jen je zvukově o něco bohatší, a to proto, aby podtrhla sílu rodu Targaryenů. O nich přeci seriál pojednává, a tak dává smysl, aby i muzika působila o něco epičtějším dojmem.
Druhá série se nese spíše v duchu velké deprese. Nečekaně. Westeros začala pomalu sžírat válka mezi Zelenými a Černými. Po smrti krále Viseryse skončilo osmdesátileté období míru a všichni se připravovali na to nejhorší. Zlomyslnost a spřádání intrik zvýrazňuje skladba "The Whisper Network". Daleko zlověstněji však působí kompozice "Blood and Cheese".
Každému fanouškovi se vybaví scéna, kdy se krysaři vplíží pod rouškou noci do ložnice královny Helaeny a nemilosrdně popraví jejího maličkého syna. Rozkaz krále Manžela zněl jasně: syn za syna. Aemond za Luceryse.
Někdo by si pomyslel, že horší už to být nemůže, ale stačí si vzpomenout na slova Ramsayho Boltona: "Jestli sis myslel, že tohle dopadne dobře, nedával jsi pozor."
Pomalá "Remembering Those Who Came Before" ztělesňuje zoufalství a beznaděj, tedy stavy, kterým propadá nejedna postava. Válka ale nikdy nebyla lehká a vždy si žádá oběti. Přesto se Rhaenyra snažila na Dračím kameni přijít se způsobem, jak znovu nastolit mír, a to s co nejmenšími ztrátami. Bez boje se ale dá jen těžko vyhrát.
A tak přichází Královna, co nikdy nebyla a usedá na svou dračí přítelkyni Meleys. Kompozice "Rook's Rest, Pt.1" je nejdelší na celém soundtracku. A nechybí jí vůbec nic. V první minutě skoro zní jako tikot hodin odpočítávajících vteřiny rozhodující o budoucnosti celého Westerosu. Bohužel princezna Rhaenys netuší, že se vydává do svého posledního boje. Už "Hra o trůny" naučila fanoušky, že není dobré si nějakou postavu příliš oblíbit. Proč? Osud Rhaenys teď už zná asi každý.
Po boji u Havranova hřadu nakonec opustil Rhaenyru i Daemon, který se vydal získat spojence do Harrenhalu. Kdo ví, co se tam pak dělo, asi by člověk očekával, že se na soundtracku objeví skladby jako "Daemon trippin' in Harrenhal" nebo něco ve smyslu halucinací. Nic takového se zde ale nevyskytuje. Paradoxně doprovodná hudba nezmiňuje ani jedno jméno z "Rodu draka".
Válečné zoufalství si však žádá válečné činy a dílo "There Will Be No Mercy" překypuje odhodláním jít do boje s valyrijským pokřikem a rvát se za svého vládce jako drak. Kompozice "Fight for Our Queen" tento záměr jen umocňuje. Konečně se zdá, že figurky jsou na svých místech a z boje už se nedá uniknout.
Skladba "All Must Choose" neboli Každý si musí vybrat druhou sérii uzavírá. Ramin Djawadi zde spoléhá na veškeré emoce, které s sebou nese každá válka. Počáteční nevinnost v podobě klavírních tónů vyznívá podobně, jako tomu bylo u díla "Light of the Seven". Lannisterové, Starkové, rody Velaryonů, Greyjoyů a další - všichni usedají na koně a nastupují na lodě a vydávají se vstříc na pomoc svým vládcům. V závěrečné minutě mocné bubny a smyčce ztělesňující třepot dračích křídel překřičí ženský vokál evokující bojovnost zesnulé Rhaenys a vládnoucí Rhaenyry. A co bude dál? Počkejme si na třetí sérii.]]>
Komentáře