Jestli platí, že image je v rockové hudbě polovina úspěchu, pak londýnská parta Public Service Broadcasting to vzala za správný konec. S vizáží univerzitních profesorů započali osmý rok společného hraní a jejich popularita stoupá vzhůru s každou vydanou deskou. Ostatně už poprvé, když jsme je u nás měli možnost před několika lety vidět naživo, předskakovali hvězdným Editors.
Koncepční "The Race For Space" vyšla před třemi lety. Hlavním motivem desky byl vesmír, jeho objevování a vůbec vše, co s tím souvisí. Na novince "Every Valley" o poznání zvážněli a zaměřili se sociální témata. "Every Valley" je věnováno vzestupu a následném úpadku těžby uhlí v jižním Walesu a negativních jevech s tím spojených. Je to politická deska vyprávějící příběh lidí, které s těžbou nerostů spojili svoje životy. Současně se jedná o metaforu k situaci v dnešním světě ovládaném populismem, fake news a bezohledností nejen k sociálně slabším společenským skupinám.
Trojice muzikantů desku natáčela v opuštěných ocelárnách ve městě Ebbw Vale. Práci na albu ovlivnil fakt, že před začátkem natáčení byla manželce J. Willgoose Esq. diagnostikována rakovina. Tato zásadní událost se pochopitelně promítla do finální podoby alba.
Pro hudbu Public Service Broadcasting je typická absence zpěvu, který nahrazují archivními filmovými samply. Až na několik výjimek to platí i pro "Every Valley". K natáčení "Turn No More" si přizvali Jamese Deana Bradfielda,... číst dále
Jestli platí, že image je v rockové hudbě polovina úspěchu, pak londýnská parta Public Service Broadcasting to vzala za správný konec. S vizáží univerzitních profesorů započali osmý rok společného hraní a jejich popularita stoupá vzhůru s každou vydanou deskou. Ostatně už poprvé, když jsme je u nás měli možnost před několika lety vidět naživo, předskakovali hvězdným Editors.
Koncepční "The Race For Space" vyšla před třemi lety. Hlavním motivem desky byl vesmír, jeho objevování a vůbec vše, co s tím souvisí. Na novince "Every Valley" o poznání zvážněli a zaměřili se sociální témata. "Every Valley" je věnováno vzestupu a následném úpadku těžby uhlí v jižním Walesu a negativních jevech s tím spojených. Je to politická deska vyprávějící příběh lidí, které s těžbou nerostů spojili svoje životy. Současně se jedná o metaforu k situaci v dnešním světě ovládaném populismem, fake news a bezohledností nejen k sociálně slabším společenským skupinám.
Trojice muzikantů desku natáčela v opuštěných ocelárnách ve městě Ebbw Vale. Práci na albu ovlivnil fakt, že před začátkem natáčení byla manželce J. Willgoose Esq. diagnostikována rakovina. Tato zásadní událost se pochopitelně promítla do finální podoby alba.
Pro hudbu Public Service Broadcasting je typická absence zpěvu, který nahrazují archivními filmovými samply. Až na několik výjimek to platí i pro "Every Valley". K natáčení "Turn No More" si přizvali Jamese Deana Bradfielda, jinak frontmana salónních revolucionářů Manic Street Preachers. S ohledem na téma a lokalitu, kterým je album věnované, jeho účast naprosto dává smysl. S nahráváním vypomohla i zpěvačka Tracyanne Campbell ze skotského uskupení Camera Obscura. Její zasněný vokál posouvá skladbu "Progress" až na pomezí shoegazu.
Na "They Gave Me A Lamp" kapele vypomohlo neoklasické dívčí trio Haiku Salut. Hlas Lisy Jen Brown z 9Bach zazní v tiché napůl akustické písni "You + Me" věnované právě nemocné manželce jednoho z hudebníků. Úplný závěr obstarala "Take Me Home" odzpívaná mužským sborem. Skladba má stopáž něco málo přes dvě minuty, přesto patří k nejsilnějším momentům nahrávky.
Ač si na vokály zrovna nepotrpí a místo sebe nechávají zpívat jiné, přesto mají “profesoři” z Public Service Broadcasting co říct. Sdělení "Every Valley" je jasné a hluboké. Deska je potvrzením toho, že hudebníci obecně by se měli častěji vyjadřovat problémům dnešní doby. A pokud jde o důležitá témata, pak tím spíš.
Komentáře