Tohle je určitě dobrá zpráva: „Bára Basiková se vrátila zpět do kapely Precedens!“ S ní na začátku svojí kariéry získala jméno a uznání kritiků i fanoušků. V den výročí Trockého narozenin a zahájení útoku na Zimní palác (7. listopadu 1917) také vydala nové album, které pro Báru přesně na míru napsal kapelník Martin Němec. Po častých personálních změnách se ustálila sestava Precedens ve složení – B. B., Martin Němec, Pavel Nedoma (oba klávesy), Tadeáš Věrčák (kytara), Adam Stivín (basa) a Miroslav Turek (bicí). Při spojení Němcova tvůrčího talentu a výjimečného Bářina zpěvu vzniklo album, které se z dálky vyhýbá vypočítavosti a zištnosti současné české popové scény. Toto spojení naopak plně využívá mimořádných schopností nejen této dvojice, ale i ostatních zúčastněných muzikantů. Promyšlené pokračování tvorby Precedens z období první poloviny devadesátých let je přetransformováno do možností současné hudební scény včetně jejich technických vymožeností. Některé písničky se pak vracejí svojí náladou i stavbou do ještě vzdálenějších období, takže snadno postřehnete citace z alb Viktorie královská, Doba Ledová nebo také pavlíčkovského Stromboli. Stejně jako hudba jsou zajímavé i zvláštní texty, které se hodně vymykají marastu prezentovanému ve většině našich rádií. Neméně zajímavá je pak stavba skladeb i jejich aranžmá, se kterými si Martin Němec dosytosti vyhrál. Třeba jemný náznak mužikovského... číst dále
Tohle je určitě dobrá zpráva: „Bára Basiková se vrátila zpět do kapely Precedens!“ S ní na začátku svojí kariéry získala jméno a uznání kritiků i fanoušků. V den výročí Trockého narozenin a zahájení útoku na Zimní palác (7. listopadu 1917) také vydala nové album, které pro Báru přesně na míru napsal kapelník Martin Němec. Po častých personálních změnách se ustálila sestava Precedens ve složení – B. B., Martin Němec, Pavel Nedoma (oba klávesy), Tadeáš Věrčák (kytara), Adam Stivín (basa) a Miroslav Turek (bicí). Při spojení Němcova tvůrčího talentu a výjimečného Bářina zpěvu vzniklo album, které se z dálky vyhýbá vypočítavosti a zištnosti současné české popové scény. Toto spojení naopak plně využívá mimořádných schopností nejen této dvojice, ale i ostatních zúčastněných muzikantů. Promyšlené pokračování tvorby Precedens z období první poloviny devadesátých let je přetransformováno do možností současné hudební scény včetně jejich technických vymožeností. Některé písničky se pak vracejí svojí náladou i stavbou do ještě vzdálenějších období, takže snadno postřehnete citace z alb Viktorie královská, Doba Ledová nebo také pavlíčkovského Stromboli. Stejně jako hudba jsou zajímavé i zvláštní texty, které se hodně vymykají marastu prezentovanému ve většině našich rádií. Neméně zajímavá je pak stavba skladeb i jejich aranžmá, se kterými si Martin Němec dosytosti vyhrál. Třeba jemný náznak mužikovského Ej uchněm na začátku titulní Aurory vás na chvíli vrátí o sto let nazpět, abyste se v klidu zaposlouchali do historického příběhu, ve kterém se pod šansonovým zpěvem kříží ostré kytarové riffy s melancholickým klavírem, hřmícím mužským sborem a výstřely z kanónů. A podobně originální momenty jistě najdete i v dalších skladbách.
Komentáře