Pravidelné geometrické obrazce a výrazné barvy na obalu "English Electric" prozrazují mnohé. Orchestral Manoeuvres In The Dark (OMD) si totiž po rozmáchlé "History Of Modern" vybrali oddech a rozhodli se navázat tam, kde se to logicky přímo nabízelo. Vypilovat komplexní desku, na které je vesměs celistvé jak ústřední téma, tak filosofie vlastní tvorby. "English Electric" je i nepřímým volným pokračováním jejich legendární variace "Architecture & Morality" s přesahem experimentů z "Dazzle Ships" (zejména preludia "Decimal" a "Atomic Ranch") - ta letos oslavuje rovných třicet let od vydání. Při zaslechnutí sférické hymny "Metroland" bylo mnohé naznačeno, přesto další spojnice byly důkladně ukryté na později.
Andy McCluskey a Paul Humphreys se po opětovném sloučení do jednoho funkčního celku vydali znovu bádat ve vodách jim velmi blízkým. Vykrystalizované melodické (synthpopové) struktury decentně promíchali současnými technologickými postupy, ale zjevný cíl byl, aby výsledek zůstal dostatečně oldschool. Poznávací prvky tak zůstaly pevně na svém místě a chvílemi až nebezpečně připomínají doby minulé: "Helen Of Troy" rozechvěje uhrančivou melancholií dvojice "Joan Of Arc"/"Joan Of Arc (Maid Of Orleans)" a Paulem zpívaná "Stay With Me" si může podat ruce s hitovkou "Souvenir". Vedle nich je však asi služebně nejstarší "Kissing The Machine" jen průhledným stínem. Původně ji Andy napsal společně s Karlem Bartosem pro desku "Esperanto" jeho projektu Elektric Music; zde... číst dále
Pravidelné geometrické obrazce a výrazné barvy na obalu "English Electric" prozrazují mnohé. Orchestral Manoeuvres In The Dark (OMD) si totiž po rozmáchlé "History Of Modern" vybrali oddech a rozhodli se navázat tam, kde se to logicky přímo nabízelo. Vypilovat komplexní desku, na které je vesměs celistvé jak ústřední téma, tak filosofie vlastní tvorby. "English Electric" je i nepřímým volným pokračováním jejich legendární variace "Architecture & Morality" s přesahem experimentů z "Dazzle Ships" (zejména preludia "Decimal" a "Atomic Ranch") - ta letos oslavuje rovných třicet let od vydání. Při zaslechnutí sférické hymny "Metroland" bylo mnohé naznačeno, přesto další spojnice byly důkladně ukryté na později.
Andy McCluskey a Paul Humphreys se po opětovném sloučení do jednoho funkčního celku vydali znovu bádat ve vodách jim velmi blízkým. Vykrystalizované melodické (synthpopové) struktury decentně promíchali současnými technologickými postupy, ale zjevný cíl byl, aby výsledek zůstal dostatečně oldschool. Poznávací prvky tak zůstaly pevně na svém místě a chvílemi až nebezpečně připomínají doby minulé: "Helen Of Troy" rozechvěje uhrančivou melancholií dvojice "Joan Of Arc"/"Joan Of Arc (Maid Of Orleans)" a Paulem zpívaná "Stay With Me" si může podat ruce s hitovkou "Souvenir". Vedle nich je však asi služebně nejstarší "Kissing The Machine" jen průhledným stínem. Původně ji Andy napsal společně s Karlem Bartosem pro desku "Esperanto" jeho projektu Elektric Music; zde je však přepracovaná verze, na které převážně pracoval jen Paul a vokálně zahostovala Claudia Brücken.
Budoucnost v jejich podání nebude promlouvat úzkostlivým tichem a ani nebude pouhým šumem, shlukem ruchů dennodenních stereotypů. OMD vždy s citem pro detail hledali nové alternativy přístupu v generování sekvencí, které neměly daleko k zvukové moderně. Tento přístup se jim natolik vryl do paměti, že z něj mohou čerpat i dnes. V "Our System" si tak všimli současného trendu oprašování základů electronic body music, i když jej dostatečně zjemnili optikou zaběhlé značky. Naopak "Dresden", "Night Café", "The Future Will Be Silent" a nepřehlédnutá kompozice "Metroland" rezonují kraftwerkovským futurismem a celému albu udávají tvář. "English Electric" ale hlavně může být chápáno jako oslava, ohlédnutí se za historií a progresem elektronické hudby, které jsou oba velkými nadšenci.
"English Electric" ve svém finiši bez námahy dosáhlo na minulou "History Of Modern", dokonce ji přesahuje svou celistvostí a určitou zvukovou vyrovnaností. Na druhou stranu ji ale sráží fakt, že OMD na ní nepřicházejí s ničím výrazněji novým, objevným, co by nebylo již dříve zaslechnuto. Do jejich elektrotechnické evoluce tak byla přimíchána i jakási příměs dlouholeté jistoty, návratu ke kořenům. I tento stav věci není k zahození, navozuje stav rovnováhy v současném rozpoložení magnetických sfér.
Komentáře