Izraelský pianista Nitai Hershkovits stál čtyři roky po boku kontrabasisty Avishaie Cohena. Natočili spolu tři desky a odehráli desítky koncertů, až nastal čas na vlastní projekt. A ten se od Hershkovitsovy dosavadní tvorby ve všech směrech liší. Zatímco s Cohenem hrával lyrický jazz s přesahem do world music, na desce I Asked You a Question se ponořil do světa samplů a beatů. Akustické piano vyměnil za syntezátory a klávesy, ke spolupráci si přizval několik spřátelených hudebníků z izraelské hudební líhně, i zvučných jmen ze zámoří.
Úvodní hravou Robin o plachém ptáku, kterého se málokomu poštěstí vidět, si Nitai Hershkovits jako jednu ze dvou na albu sám zazpíval a otextoval. To Sattelite Dish dominuje zastřený hlas kalifornské pěnice Georgie Anny Muldrow, díky níž získává celá píseň příjemnou soulovou náladu, v My Turn exceluje jazzový světoběžník a kytarový mág Kurt Rosenwinkel, který svými nápaditými improvizacemi skladbu pozvedává. Při poslechu The Lesson of the Cage zase může přijít na mysl skladba Taming of the Dragon projektu Mehliana, zejména kvůli narativnímu stylu a skvěle šlapajícím bicím Amira Breslera.
Balada The Palm of Your Hand začíná jednoduchým klávesovým motivem, postupně se přidává Breslerovo lechtání bicích a basová linka Yogeva Glusmana. Minimalistické a působivé. Datlash je v hebrejštině akronymem výrazu pro někoho, kdo byl vychován k náboženství, ale žije sekulárně. Ve stejnojmenné písni pak Shai Tsabari,... číst dále
Izraelský pianista Nitai Hershkovits stál čtyři roky po boku kontrabasisty Avishaie Cohena. Natočili spolu tři desky a odehráli desítky koncertů, až nastal čas na vlastní projekt. A ten se od Hershkovitsovy dosavadní tvorby ve všech směrech liší. Zatímco s Cohenem hrával lyrický jazz s přesahem do world music, na desce I Asked You a Question se ponořil do světa samplů a beatů. Akustické piano vyměnil za syntezátory a klávesy, ke spolupráci si přizval několik spřátelených hudebníků z izraelské hudební líhně, i zvučných jmen ze zámoří.
Úvodní hravou Robin o plachém ptáku, kterého se málokomu poštěstí vidět, si Nitai Hershkovits jako jednu ze dvou na albu sám zazpíval a otextoval. To Sattelite Dish dominuje zastřený hlas kalifornské pěnice Georgie Anny Muldrow, díky níž získává celá píseň příjemnou soulovou náladu, v My Turn exceluje jazzový světoběžník a kytarový mág Kurt Rosenwinkel, který svými nápaditými improvizacemi skladbu pozvedává. Při poslechu The Lesson of the Cage zase může přijít na mysl skladba Taming of the Dragon projektu Mehliana, zejména kvůli narativnímu stylu a skvěle šlapajícím bicím Amira Breslera.
Balada The Palm of Your Hand začíná jednoduchým klávesovým motivem, postupně se přidává Breslerovo lechtání bicích a basová linka Yogeva Glusmana. Minimalistické a působivé. Datlash je v hebrejštině akronymem výrazu pro někoho, kdo byl vychován k náboženství, ale žije sekulárně. Ve stejnojmenné písni pak Shai Tsabari, jeden z nejzajímavějších izraelských hlasů současnosti, rozvíjí blízkovýchodní hudební motiv, který doplňuje psychedelický klávesový podkres.
Deska byla natočena ve studiu Raw Tapes významného producenta a mecenáše telavivské hudební scény, který pod pseudonymem Rejoicer na albu i hostuje. O Izraeli se často mluví jako o hudebním tavícím kotlíku či křižovatce kultur. A přesně to album Nitaie Hershkovitse vystihuje. Není mišmašem stylů, ale originální fúzí, spojující blízkovýchodní scénu s tou západní.
Recenze vyšla v časopise Full Moon #58.
Komentáře