Když will.I.am z Black Eyed Peas označil záměr vydavatelské firmy Michaela Jacksona dokončit a vydat jeho nevydané skladby jako neuctivý, říkal jsem si, že to možná trochu přehání. Pokud existuje nějaký slušný Jacksonův materiál, tak ven s ním. Po poslechu alba "Michael", prvního z řady těch posmrtných, mu ale musím dát za pravdu. To, že ten materiál za jeho života nevyšel, musel být záměr. Kdyby MJ žil, pravděpodobně by většinu z desítky skladeb na albu "Michael" nikdy nevydal.
Ale nemá cenu brečet na rozlitým mlékem. Album je venku a my máme před sebou ukázku toho, na čem MJ v poslední době pracoval. Jako první je na albu zařazená "Hold My Hand", kterou natočil spolu s Akonem. To, že zrovna tahle píseň byla vybrána jako první singl, opravdu nechápu. Od strašného úvodu, ve kterém nám přeefektovaným hlasem Akon zazpívá: "Akon and MJ," je jasné, že tahle hitovka se těžko kdy zařadí ke klasikám. No buďme upřímní - taková tady není žádná a jednotlivé skladby spíše připomínají odvar klasických hitů. "Monster" může připomenout "Smooth Criminal", než ji totálně zničí otřesný rap 50 Centa, "Behind The Mask" má zase blízko k "Wanna Be Startin‘ Somethin‘" a "(I Can’t Make It) Another Day" s Lennym Kravitzem je mladší sourozenec "Dirty Diana". A zbytek alba? Především přesládlé, těžko stravitelné pomaláče.
Na desce je znát to, že skladby vznikaly v různých časových obdobích a rozhodně to nepůsobí jako ucelený projekt. "Behind The Mask" a... číst dále
Když will.I.am z Black Eyed Peas označil záměr vydavatelské firmy Michaela Jacksona dokončit a vydat jeho nevydané skladby jako neuctivý, říkal jsem si, že to možná trochu přehání. Pokud existuje nějaký slušný Jacksonův materiál, tak ven s ním. Po poslechu alba "Michael", prvního z řady těch posmrtných, mu ale musím dát za pravdu. To, že ten materiál za jeho života nevyšel, musel být záměr. Kdyby MJ žil, pravděpodobně by většinu z desítky skladeb na albu "Michael" nikdy nevydal.
Ale nemá cenu brečet na rozlitým mlékem. Album je venku a my máme před sebou ukázku toho, na čem MJ v poslední době pracoval. Jako první je na albu zařazená "Hold My Hand", kterou natočil spolu s Akonem. To, že zrovna tahle píseň byla vybrána jako první singl, opravdu nechápu. Od strašného úvodu, ve kterém nám přeefektovaným hlasem Akon zazpívá: "Akon and MJ," je jasné, že tahle hitovka se těžko kdy zařadí ke klasikám. No buďme upřímní - taková tady není žádná a jednotlivé skladby spíše připomínají odvar klasických hitů. "Monster" může připomenout "Smooth Criminal", než ji totálně zničí otřesný rap 50 Centa, "Behind The Mask" má zase blízko k "Wanna Be Startin‘ Somethin‘" a "(I Can’t Make It) Another Day" s Lennym Kravitzem je mladší sourozenec "Dirty Diana". A zbytek alba? Především přesládlé, těžko stravitelné pomaláče.
Na desce je znát to, že skladby vznikaly v různých časových obdobích a rozhodně to nepůsobí jako ucelený projekt. "Behind The Mask" a "Much Too Soon" pocházejí ještě z období natáčení alba "Thriller". Ta první z nich také patří k tomu nejlepšímu na albu "Michael" a určitě by se na slavném albu neztratila (i když hit by to určitě nebyl). Nejvíce materiálu je pak logicky z posledního období, kdy MJ víc než hudbu musel řešit rodinné, mediální, soudní a kdoví ještě jaké spory. Pod nejvíce novinkami je podepsaný producent Teddy Riley, který s MJ spolupracoval už od desky "Dangerous". Ten měl také na starosti produkci skladby "Breaking News", kterou podle mediálních fám nazpíval někdo jiný. Tomu bych ale nevěřil a spíš bych se přikláněl k verzi od samotného producenta, který drobnou změnu hlasu vysvětluje použitím různých efektů. A hlavně si myslím, že vydavatelská firma by rozhodně tolik neriskovala.
Jestli ovšem tahle kolekce je to nejlepší z toho velkého množství nevydaného materiálu, tak se opravdu máme ještě na co těšit. "Michael" je podprůměrné album bez hitů, bez invence a patří k tomu nejhoršímu, co kdy pod jeho jménem vyšlo. Je to smutné připomenutí jedné z největších popových ikon.
Komentáře