Stále oblíbenější kapela Halestorm se zformovala na americkém severovýchodě nejprve jako rodinný podnik v čele s kytaristkou a zpěvačkou s charismatickým hlasem a neobvyklým jménem Lzzy Hale. Za bicí usedl její mladší bratr Arejay Hale a na basu chvíli brnkal jejich otec Roger Hale, než ho v roce 2004 vystřídal Josh Smith. O něco dříve sestavu obohatil o sólovou kytaru ještě Joe Hottinger. To, že se jedná o velmi talentované uskupení, bylo zřejmé už v jeho počátcích, ale až druhé album "The Strange Case Of…" vyneslo kapelu na výsluní rockové scény: s prvním singlem "Love Bites (So Do I)" dokonce získali cenu Grammy za nejlepší hard-rockový/metalový výkon. Sláva těchto muzikantů stále stoupá a svou energií a dravým ženským vokálem si získali fanoušky po celém světě. O to více se netrpělivě očekávala dubnová novinka "Into The Wild Life".
Natočili ji tentokrát živě v jižanském Nashvillu pod vedením producenta Jay Joyce. "Pro mě je tahle deska o nezávislosti a odvaze, kterých je třeba k vykročení do neznáma," řekla Lzzy Hale. "Nevzdálili jsme se od toho, kým jsme, naopak je to mnohem víc o tom, kým opravdu jsme," dodává. Dle slov členů skupiny při tvorbě nových skladeb sáhli hlouběji do historie rockové hudby. Nahrávka má však modernější zvuk než kdy předtím a jsou zde využity nejen postupy klasického rock’n’rollu jako v songu "I Like It Heavy", ale můžeme slyšet také inspiraci současnými interprety. Ve skladbě "Gonna Get Mine" si dokonce lze... číst dále
Stále oblíbenější kapela Halestorm se zformovala na americkém severovýchodě nejprve jako rodinný podnik v čele s kytaristkou a zpěvačkou s charismatickým hlasem a neobvyklým jménem Lzzy Hale. Za bicí usedl její mladší bratr Arejay Hale a na basu chvíli brnkal jejich otec Roger Hale, než ho v roce 2004 vystřídal Josh Smith. O něco dříve sestavu obohatil o sólovou kytaru ještě Joe Hottinger. To, že se jedná o velmi talentované uskupení, bylo zřejmé už v jeho počátcích, ale až druhé album "The Strange Case Of…" vyneslo kapelu na výsluní rockové scény: s prvním singlem "Love Bites (So Do I)" dokonce získali cenu Grammy za nejlepší hard-rockový/metalový výkon. Sláva těchto muzikantů stále stoupá a svou energií a dravým ženským vokálem si získali fanoušky po celém světě. O to více se netrpělivě očekávala dubnová novinka "Into The Wild Life".
Natočili ji tentokrát živě v jižanském Nashvillu pod vedením producenta Jay Joyce. "Pro mě je tahle deska o nezávislosti a odvaze, kterých je třeba k vykročení do neznáma," řekla Lzzy Hale. "Nevzdálili jsme se od toho, kým jsme, naopak je to mnohem víc o tom, kým opravdu jsme," dodává. Dle slov členů skupiny při tvorbě nových skladeb sáhli hlouběji do historie rockové hudby. Nahrávka má však modernější zvuk než kdy předtím a jsou zde využity nejen postupy klasického rock’n’rollu jako v songu "I Like It Heavy", ale můžeme slyšet také inspiraci současnými interprety. Ve skladbě "Gonna Get Mine" si dokonce lze všimnout dost úzké podobnosti s "Heaven In This Hell" z pera australské rockerky Orianthi.
Úvodní "Scream" jede ve středně rychlém tempu a nijak zvlášť se od dosavadní tvorby neodlišuje, přece jen zde ale slyšíme i nějaké nové prvky. Objevuje se tu více elektroniky a skladba překvapí relaxačním koncem, který naznačuje, že novinka přichází s něčím, na co u Halestorm opravdu nejsme zvyklí. "I Am The Fire" a "Sick Individual" přirozeně navazují a pokračují ve stejné náladě, kde Lzzy využije svoje pověstné vykřičené výšky. Snad až u songu "Amen" začne nadšení trochu opadávat. Přes úderný refrén nepřichází s ničím výraznějším a r'n'b doteky v úvodu písničky jsou navíc trochu zarážející. Tempo na chvíli zpomalí popová "Dear Daughter", kde Lzzy ukáže, že kromě silného řevu dokonale ovládá i jemnější polohy svého hlasu, které by jí mohla závidět kdejaká popová zpěvačka. Vyklidněný konec je navíc zvláštním zlomem a dalo by se říct, že i nejsilnějším momentem písničky. Právě klidnější pasáže recenzované album nejvíc odlišují od dvou předchůdců.
"New Modern Love" ale přináší probuzení a svižnější tempo následně graduje v jedné z nejlepších položek - "Myhem" je plná zlomů a zároveň také nejtvrdším kouskem z celého tracklistu. Za pozitivum přitom můžeme považovat skutečnost, že balady, které deskou prostupují, její koncept nijak nenarušují, na rozdíl od minulé řadovky. V druhé půlce také zazní první vypuštěný singl "Apocalyptic", který dominuje celému albu. Téhle parkety by se měla kapela držet. Přesto nelze popřít, že následující soulová věc "What Sober Couldn't Say" je příjemným překvapením, i když se spíše jedná jen o jakousi odbočku.
Kompozice jsou zase o něco propracovanější, přibylo zlomových bodů a úderné rockové části v momentě sklouznou do popové nálady a překvapivých konců, kde kytarová sóla vplouvají do elektronických zvuků. Na otázku, zda novinkou Halestorm splnili očekávání, nelze tak snadno odpovědět. Příznivce tvrdší muziky zřejmě nepotěšili, protože zde nenajdou takový hit jako "Love Bites". Přesto musíme ocenit jejich odvahu posouvat se i do jiných stylů, čímž vkročili do nejistoty. Netušili, zda takovou změnu fanoušci přijmou, a právě tím dokázali zmíněnou nezávislost. A těm, kterým se album "Into The Wild Life" na první poslech netrefilo do vkusu, radíme, aby mu dopřáli trochu času. Svá kouzla totiž odhaluje postupně.
Komentáře