Zprvu to vypadalo jako jen sem tam vydané bokovky, existující vedle tvorby jeho domovské skupiny nvmeri. Jednotlivé tracky "Words", "Loose" a "Meaning" však postupně vytvořily funkční prostor pro experiment jménem FVLCRVM. Pišta Kráľovič v sobě ukrývá talent napsat trefné a úderné songy, které bortí zaběhlou popovou rutinu a směle si vyšlapávají cestu klubovou scénou (vogue music, rave nebo trance), na níž se cítí pevně zakotven. Jeho široký produkční záběr mu tak umožňuje si hrát bez jakýchkoliv mantinelů. Snad i proto jej současná omezení nakopla ke zvýšené aktivitě. Výsledek dostal jméno "attentioncore".
Zmíněná "Meaning" již fungovala jako určitá předzvěst. V rychlém tempu pak vyšly songy "Bad Blood" a jakási sociologická sonda "Hate List", ve které se Pišta bez okolků navážel do věcí, které skutečně nemá příliš v lásce. A ačkoliv měl tento singl spíše kontury antihitu, stal se skoro pravý opak. Kráľovič totiž našel ten správný poměr mezi strohými sděleními ve vlastních textech a funkční elektronickou mašinérií. Zároveň neskrývá své zalíbení v dalších stylech (neo soul, pop, funk). Coby FVLCRVM zve ale primárně do tanečních klubů. Z raveu a trancu si bere to, co uzná za vhodné, a staví energií nabité kusy, které zaujmou a nejsou žádnou kopírkou plytké současnosti, kterou slýcháme v komerčních rádiích.
"Goodbye" na pomyslném žebříčku vede. Zprvu uhrane svou neoblomnou syrovostí, až později vyplave na povrch důmyslná... číst dále
Zprvu to vypadalo jako jen sem tam vydané bokovky, existující vedle tvorby jeho domovské skupiny nvmeri. Jednotlivé tracky "Words", "Loose" a "Meaning" však postupně vytvořily funkční prostor pro experiment jménem FVLCRVM. Pišta Kráľovič v sobě ukrývá talent napsat trefné a úderné songy, které bortí zaběhlou popovou rutinu a směle si vyšlapávají cestu klubovou scénou (vogue music, rave nebo trance), na níž se cítí pevně zakotven. Jeho široký produkční záběr mu tak umožňuje si hrát bez jakýchkoliv mantinelů. Snad i proto jej současná omezení nakopla ke zvýšené aktivitě. Výsledek dostal jméno "attentioncore".
Zmíněná "Meaning" již fungovala jako určitá předzvěst. V rychlém tempu pak vyšly songy "Bad Blood" a jakási sociologická sonda "Hate List", ve které se Pišta bez okolků navážel do věcí, které skutečně nemá příliš v lásce. A ačkoliv měl tento singl spíše kontury antihitu, stal se skoro pravý opak. Kráľovič totiž našel ten správný poměr mezi strohými sděleními ve vlastních textech a funkční elektronickou mašinérií. Zároveň neskrývá své zalíbení v dalších stylech (neo soul, pop, funk). Coby FVLCRVM zve ale primárně do tanečních klubů. Z raveu a trancu si bere to, co uzná za vhodné, a staví energií nabité kusy, které zaujmou a nejsou žádnou kopírkou plytké současnosti, kterou slýcháme v komerčních rádiích.
"Goodbye" na pomyslném žebříčku vede. Zprvu uhrane svou neoblomnou syrovostí, až později vyplave na povrch důmyslná melodická linka (může tak působit jako promyšlený tah k úvodní, lehce zádumčivé "Bad Blood"). "Silicon Fields" si pohrává s tématem vědeckotechnické evoluce. Nejpřímočařejší hitový potenciál má pak lehce provokativní "Stray Dogs", jejíž doprovodné video si všímá toulavých psů, ale primárně je dalším trefováním se do popového vrakoviště (s Pištovým nadhledem). Režisér a kameraman Marek Moučka sezval skupinku tanečníků různých stylů a trendů a společně dali dohromady hybný klip, v němž se tyto všechny hrany stírají.
"attentioncore" se tak nečekaně stalo jakýmsi soundtrackem letní klubové scény (mimochodem, brzy by měla následovat remixová verze). FVLCRVM na krátké ploše necelých dvaceti minut nepřináší žádné slabší místo. Tohle minialbum prostě tepe.
Komentáře