Novinku zdobí poutavý přebal. Listy stromů a keřů usazené zřejmě ve městě mají viditelně nepřirozeně rudé zbarvení. Cover má na svědomí ekvádorský umělec Vicente Muñoz. Ten vytvořil snímek pomocí speciálního filmu, který namísto viditelného světla zachycuje infračervený signál, a dal tak vyniknout kontrastu přírody a lidského sídla v pozadí. Fotografie je součástí cyklu "Sublimis", který zkoumá boj člověka a přírody v městském prostředí. Foals si dílo jako vizuál desky nezvolili náhodou. Novinka je výzvou za ochranu životního prostředí i upozorněním před společenskou nestabilitou, hlásající že "vše co není uchováno, bude ztraceno".
Citát autora knihy "The End Games" T. Michaela Martina použili Foals pro účely ekologické osvěty. Jistě, nejsou první kapelou, která propojila rockovou hudbu s enviromentálním a společensky kritickým konceptem, ale přesto se jejich snaha nezůstat neteční cení.
Novinka "Everything Not Saved Will Be Lost Part 1" je vůbec prvním počinem bez zakládajícího člena basáka Waltera Gerverse, který kapelu snad prý v přátelském duchu opustil během minulého roku. Z kvintetu se tak rázem stal úspornější kvartet, neboť basové party si rozdělil zpěvák Yannis Philippakis a klávesák Edwin Congreave. Také vůbec poprvé si album sami produkovali. Na výsledném zvuku se ale ztráta člena ani vlastní producentská práce nikterak výrazně nepodepsaly.
Foals pokračují v hudebním trendu, který nastartovali oceňovanou deskou... číst dále
Novinku zdobí poutavý přebal. Listy stromů a keřů usazené zřejmě ve městě mají viditelně nepřirozeně rudé zbarvení. Cover má na svědomí ekvádorský umělec Vicente Muñoz. Ten vytvořil snímek pomocí speciálního filmu, který namísto viditelného světla zachycuje infračervený signál, a dal tak vyniknout kontrastu přírody a lidského sídla v pozadí. Fotografie je součástí cyklu "Sublimis", který zkoumá boj člověka a přírody v městském prostředí. Foals si dílo jako vizuál desky nezvolili náhodou. Novinka je výzvou za ochranu životního prostředí i upozorněním před společenskou nestabilitou, hlásající že "vše co není uchováno, bude ztraceno".
Citát autora knihy "The End Games" T. Michaela Martina použili Foals pro účely ekologické osvěty. Jistě, nejsou první kapelou, která propojila rockovou hudbu s enviromentálním a společensky kritickým konceptem, ale přesto se jejich snaha nezůstat neteční cení.
Novinka "Everything Not Saved Will Be Lost Part 1" je vůbec prvním počinem bez zakládajícího člena basáka Waltera Gerverse, který kapelu snad prý v přátelském duchu opustil během minulého roku. Z kvintetu se tak rázem stal úspornější kvartet, neboť basové party si rozdělil zpěvák Yannis Philippakis a klávesák Edwin Congreave. Také vůbec poprvé si album sami produkovali. Na výsledném zvuku se ale ztráta člena ani vlastní producentská práce nikterak výrazně nepodepsaly.
Foals pokračují v hudebním trendu, který nastartovali oceňovanou deskou "Holy Fire". Nervní, téměř punkové začátky z dob "Antidotes" definitivně opustili a vyměnili je za současný syntetický zvuk, chladný jako ocelová čepel. V něm ekologická témata textově zpracovaná do různorodých výstrah vyznívají pořádně mrazivě (především singl "Exits").
Výrazově jde o nejpestřejší počin v historii britské skupiny. Co skladba, to hudební experiment, od depešácky laděné "In Degrees" přes těžký post-punk "Syrups" připomínající The Smiths až po dream-pop "Cafe D'Athens", který je však v kontextu celé nahrávky asi nejslabším momentem.
Zatímco pestrost novinky potěší, určitá autorská strnulost už méně. Foals jsou pořád výrazní a muzikantsky suverénní, ale posluchač si již zvykl, že jejich nahrávky mnoho slabých míst neposkytují. "Everything Not Saved Will Be Lost Part 1" jich ale má i přes svou krátkou stopáž vícero. Vyjma singlu "Exits" a hitové "On The Luna" jde o materiál na poměry Foals průměrný, bez výraznějších hudebních nápadů. Uvidíme, co přinese druhý díl, který by měl vyjít již letos na podzim.
09.07.2019 - 13:18 | Acid3P
Začiatok albumu je trocha rozpačitý, ale od skladby White Onions je to poriadna jazda! Foals naplno rozvíjajú svoj talent na nečakané zmeny tempa a použitie elektroniky. V tom sú silné najmä skladby In Degrees a Syrups, ktorá je najsilnejším momentom albumu. Jediným spomalením je krátky skit Surf, Pt. 1, inak je tento album ako natlakovaný energetický nápoj hodený o obrubník.