Druhý studiový počin ruských Farlanders se z jejich dosavadní tvorby ničím zvláštním nevymyká. Jediný rozdíl se zdánlivě nabízí v titulu alba, kde je zpěvačka Inna Želannaja vypíchnutá před jméno kapely. Její hlas pak skutečně dominuje celé nahrávce s výjimkou tří skladeb s vokálem Sergeje Starostina, ale v podobném poměru se oba dělili už dříve. Právě Starostinem zpívané Tanyusha, Vanya a Perepelushka se nejvíce přimykají k tradiční ruské hudbě, většina nového repertoáru s ní ovšem opět zachází velmi volně až obrazoborecky.
Výrazná je stále basa Sergeje Kalačeva, funkově dovádějící ve skvělé titulní písni nebo v Kupalence, ale do značné míry určující sound většiny skladeb. Přece jen tu ale nepředvádí tak širokou škálu neuvěřitelných zvuků jako na živáku Moments. Nejlépe znějí Farlanders, když moc netlačí na pilu, v jemnějších polohách, kde Innin školený a přesto autentický a tvárný hlas coby hlavní nositel folklórních asociací souzní s decentním bubláním rytmiky a štěbetáním lidových dechových nástrojů obsluhovaných Starostinem. Jazzový nádech dodává skladbám Po senyam a Ptashechki lesní roh hostujícího Arkadije Schilklopera.
Dravější tempo nasadí kapela ve zmiňované Vymysly, rockově odsýpající refrény písně Utki zajímavě kontrastují s verzemi hozenými do reggae, ale těžké hardrockové dunění a zkreslený zpěv ve skladbě Maryushka už zachází na můj vkus příliš daleko a působí násilně. Naopak k... číst dále
Druhý studiový počin ruských Farlanders se z jejich dosavadní tvorby ničím zvláštním nevymyká. Jediný rozdíl se zdánlivě nabízí v titulu alba, kde je zpěvačka Inna Želannaja vypíchnutá před jméno kapely. Její hlas pak skutečně dominuje celé nahrávce s výjimkou tří skladeb s vokálem Sergeje Starostina, ale v podobném poměru se oba dělili už dříve. Právě Starostinem zpívané Tanyusha, Vanya a Perepelushka se nejvíce přimykají k tradiční ruské hudbě, většina nového repertoáru s ní ovšem opět zachází velmi volně až obrazoborecky.
Výrazná je stále basa Sergeje Kalačeva, funkově dovádějící ve skvělé titulní písni nebo v Kupalence, ale do značné míry určující sound většiny skladeb. Přece jen tu ale nepředvádí tak širokou škálu neuvěřitelných zvuků jako na živáku Moments. Nejlépe znějí Farlanders, když moc netlačí na pilu, v jemnějších polohách, kde Innin školený a přesto autentický a tvárný hlas coby hlavní nositel folklórních asociací souzní s decentním bubláním rytmiky a štěbetáním lidových dechových nástrojů obsluhovaných Starostinem. Jazzový nádech dodává skladbám Po senyam a Ptashechki lesní roh hostujícího Arkadije Schilklopera.
Dravější tempo nasadí kapela ve zmiňované Vymysly, rockově odsýpající refrény písně Utki zajímavě kontrastují s verzemi hozenými do reggae, ale těžké hardrockové dunění a zkreslený zpěv ve skladbě Maryushka už zachází na můj vkus příliš daleko a působí násilně. Naopak k nejpovedenějším bych přiřadil ještě úvodní dvojici Valentinushka a Devki nebo skočnější Rano-rano. Přes všechny aranžérské "vymysly" ale vždycky páteř písniček tvoří lahodné lidové nápěvy, které dokáže Inna svým procítěným podáním rozzářit k oslnivému lesku.
Vymysly jsou zatím poslední společnou nahrávkou Farlanders a protože se v dalších letech Inna Želannaja vydala trochu jinou, elektroničtější cestou, není asi moc pravděpodobné, že se ještě nějaké dočkáme. Přesto, že jsou tu určité známky stagnace, pořád se jedná o nádhernou muziku, která potěší jak instrumentální vypiplaností, tak povznášejícími pocity z citlivě zprostředkované ruské hudební tradice.
Komentáře