Drake začal na své čtvrté desce usilovně pracovat už během letních dnů roku 2014. Tvorba zabrala téměř dva roky a mezitím postupně začaly unikat různé demo nahrávky, např. "Can I", kde jsme v pozadí mohli slyšet Beyoncé nebo "On A Wave", na níž spolupracoval s Tinashe. Skladby byly označovány za nové singly z alba, avšak žádná se na finální verzi desky neobjevila.
Původní název celého díla byl "Views From The 6", jenže nakonec se zůstalo pouze u zkráceného označení "Views". Když už jsme u toho názvu, je potřeba pochválit zpěvákův kreativní tým, protože titul slušně kooperuje s výběrem obalu alba. Ten vyobrazuje Drakea sedícího na střeše zpravodajské věže CN Tower v Torontu. Jen tak pro zajímavost, fotografie byla vytvořena v grafickém editoru. Opravdu si nemyslete, že by autor hitu "Best I Ever Had" byl takový aktivista, že by šplhal po jakési věži.
Témata desky jsou pro rappera celkem klasická. Aubrey opět dává najevo své emoce, stejně jako při své předešlé studiovce "Nothing Was The Same". Několikrát se pozastavuje nad mezilidskými vztahy, přičemž se lze domnívat, že jeho inspirací často byla právě Rihanna, s níž v posledních letech udržoval velmi blízký vztah. Deska je jednoznačně odrazem jeho zkušeností a zážitků, jak z jeho osobního, tak i profesního života.
Dílo otevírá Drake pomalou, ale kvalitní baladou "Keep The Family Close", kde jako základní myšlenka poslouží problémy s důvěrou. Kanaďan se cítí zrazen, podveden... číst dále
Drake začal na své čtvrté desce usilovně pracovat už během letních dnů roku 2014. Tvorba zabrala téměř dva roky a mezitím postupně začaly unikat různé demo nahrávky, např. "Can I", kde jsme v pozadí mohli slyšet Beyoncé nebo "On A Wave", na níž spolupracoval s Tinashe. Skladby byly označovány za nové singly z alba, avšak žádná se na finální verzi desky neobjevila.
Původní název celého díla byl "Views From The 6", jenže nakonec se zůstalo pouze u zkráceného označení "Views". Když už jsme u toho názvu, je potřeba pochválit zpěvákův kreativní tým, protože titul slušně kooperuje s výběrem obalu alba. Ten vyobrazuje Drakea sedícího na střeše zpravodajské věže CN Tower v Torontu. Jen tak pro zajímavost, fotografie byla vytvořena v grafickém editoru. Opravdu si nemyslete, že by autor hitu "Best I Ever Had" byl takový aktivista, že by šplhal po jakési věži.
Témata desky jsou pro rappera celkem klasická. Aubrey opět dává najevo své emoce, stejně jako při své předešlé studiovce "Nothing Was The Same". Několikrát se pozastavuje nad mezilidskými vztahy, přičemž se lze domnívat, že jeho inspirací často byla právě Rihanna, s níž v posledních letech udržoval velmi blízký vztah. Deska je jednoznačně odrazem jeho zkušeností a zážitků, jak z jeho osobního, tak i profesního života.
Dílo otevírá Drake pomalou, ale kvalitní baladou "Keep The Family Close", kde jako základní myšlenka poslouží problémy s důvěrou. Kanaďan se cítí zrazen, podveden svými přáteli a sténá, že věřit může pouze své vlastní rodině. Jeho nářek chvílemi přeruší údery bubnů. Skladba se řadí k těm chladnějším a posluchač tak začne větřit: "Bude to zas celé jen o depresích a fňukání?" Popravdě, v podstatě ano. Stejně pochmurně působí i další song "9", avšak tady už se dočkáme opravdového rapu.
Na albu spolupracovali i jiní významní umělci. Třeba text pro "U With Me" částečně složil zadlužený Kanye West, DMX a dokonce i PartyNextDoor. Umělci dali hlavy dohromady a přišli s poměrně originálními verši: "Hraješ si s tím jako by to byla hračka z Happy Mealu". Za to palec nahoru!
"Feels No Ways" a "Hype" nepřichází s ničím zajímavým a patří k těm nudnějším částem alba. Naopak zajímává je "Weston Road Flows", při které byly využity samply od Mary J. Blige. Následující "Redemption" se nese zase v úzkostné náladě.
Na "With You" pomohl Drakeovi s textem i hlasem, již dříve zmiňovaný, PartyNextDoor. Sehraná dvojka vytvořila jemnou skladbu o lásce a náklonnosti. Jen co skladba dohraje, spouští se další týmová práce. "Faithful" je souhra s duem DVSN a Pimp C. Hoši jsou opět značně citliví. Drake popisuje svoji slabost pro dívku, která je dosti pracovně vytížená a do vztahu odmítá investovat energii. Snaha udělat song více atraktivní má v samotném začátku výňatek z rozhovoru s Amber Rose, bývalou přítelkyní Wize Khalify. Ta vykládá něco o tom, jak se jí muži bojí a také, že má vysoké náklady na svoji údržbu.
Naopak "Still Here" je hodně nabitá pozitivní energií. Za produkcí stojí Noah 40 Shebib, se kterým rapper produkoval už na spoustě písních, zní tedy typicky "drejkovsky"
"Controlla" byla vydána ještě před samotným albem. Kanaďan se tu snaží o svéráznost jamajským přízvukem, čímž se nejspíš snaží vytvořit něco podobného jako je "Work", což na originalitě nepřidá.
Za to "One Dance" je pecka, ne-li skvost celého alba. Jedná se o afro-pop, který není dnes až tak typický. Velké plus si také zaslouží hosté. Těmi jsou zpěvák, nigerského původu, WizKida a vokály propůjčila zpěvačka Kyla z britské funky-house hymny "Do You Mind" z roku 2008. Není se čemu divit, že song už obsazuje v některých světových hitparádách první příčky. Je otázkou, zda jeho věhlas dojde i k nám, v zahraničních klubech už ale stoprocentně boduje.
Jak vidíte, spoluprací s ostatními umělci je na albu víc než dost. Další na řadě je rapper Future. Toho si Drake přizval na skladbu "Grammy". Zmiňovanou cenu si za ni ale asi neodnese. A kdyby na albu nebyla ani "Childs Play", nic by se nestalo.
Zatím posledním singlem z desky je "Pop Style". Tady si bere Drake na mušku ty, kteří tvrdí, že aby si člověk žil dobře, musí mít vysokoškolské vzdělání. On sám ve studiu nepokračoval a dnes je sice, jak sám zpívá, hloupý, ale bohatý. Deset hvězdiček z deseti pro produkci, za kterou opět stojí Noah 40 Shebib. Za zmínku určitě i stojí to, že některými verši přispěl dokonce nevěrný Jay-Z.
Pomalu se blížíme k závěru a tak Drake musí vytáhnout ještě nějaké eso. Tím je Rihanna, což v podstatě zaručuje úspěch. "Too Good" má exotický reggae nádech a znovu se soustředí na téma nefungujícího milostného vztahu. V refrénu své milované rapper pěje: "Jsem na tebe příliš hodný, bereš moji lásku jako samozřejmost".
"Summers Over Interlude" je krátká hudební vložka, která nemá ani dvě minuty. Nazpívána je jistým Majidem Al Maskatimou, který na slávu teprve čeká. Fakt je, že to nezní vůbec špatně.
Tempo se opět zpomalí ve "Fire & Desire", tu Drizzy, jak je protagonista občas přezdíván, opět nechává mluvit své srdíčko. Vyjadřuje oddanost ženě, která se už zavázala k jinému muži. Tou by měla být, dle internetových zvěstí, Nicki Minaj, s níž měl Drake vždy dobrý přátelský vztah. Avšak poté co si našla partnera, vše se změnilo.
A hurá do finále! Předposlední song "Views", jenž mapuje cestu rappera ke slávě a úspěchu, vytváří hlavně díky skvělému beatu dobrou a pozitivní atmosféru. Hit to nebude, ale stojí určitě za poslechnutí. Celé album uzavírá bonus "Hotline Bling", který určitě není potřeba nikterak představovat.
"Views" není rozhodně žádné mistrovské dílo. Hlaví problém je v tom, že Drake nepřichází s téměř ničím novým. Jeho senzibilita vás začne po chvíli nudit. A přesto, že rapper hudebně od minula příliš nepokročil, má šanci se dostat opět na výsluní. Pokud nepočítáme už dobře známý "Hotline Bling", dalšími hity by se mohly stát exotické "One Dance" nebo "Too Good". Škoda že podobných zářezů není více.
Komentáře