Když ke čtveřici Clarinet Factory připojíme i jejich stálého hosta Alana Vitouše, vznikne unikátní universum, se kterým spolupráce přinese další nové hudební možnosti. Vyzkoušeli si to třeba Tata Bojs, Lenka Dusilová, Beata Hlavenková nebo Bobby McFerrin. Vždy se však jednalo o plnohodnotnou sounáležitost, kdy se nedalo mluvit mluvit jen o jakémsi hostování na skok ve studiu.
Jejich tvorba je vesmír muzikálnosti a překročením několika žánrů. Dvacet let fungování vyžadovalo něco speciálního, co nezboří jejich zaběhlé roviny tvorby. Josef Sedloň přinesl nápad na remixovou kolekci, ke které pozval domácí i zahraniční jména, jimž byla ponechána maximální volnost při vytváření nových variací. Sevřením celku je pak vlastně až připojený první disk, na němž najdete původní verze skladeb, doplněné o bonusy.
Jazzové improvizace proplouvající slitím s ambientem, elektronikou nebo náznaky hraničního bodu idm jsou jakýmsi skromným rozkročením mezi hudebními mosty, které na tomto kompletu trvajícím přes dvě hodiny zaslechnete. Výslednému vjemu dodává kuráž výtečná choreografie, tedy sestavení výsledného pořadí, které je pomyslným vodítkem napříč tímto mikrosvětem. Zcela logicky jdou po sobě Floex a jeho zvukoví souputníci Hidden Orchestra, jejichž propoj mezi "Birdsong" a "5 Steps" rozhýbe až alchymisticky složené pocitové vjemy. Český objev Subject Lost si přátelsky podává ruce s dvojicí Pavel Bidlo & Roman Rai, kdy "Jeanne" a "Traincid"... číst dále
Když ke čtveřici Clarinet Factory připojíme i jejich stálého hosta Alana Vitouše, vznikne unikátní universum, se kterým spolupráce přinese další nové hudební možnosti. Vyzkoušeli si to třeba Tata Bojs, Lenka Dusilová, Beata Hlavenková nebo Bobby McFerrin. Vždy se však jednalo o plnohodnotnou sounáležitost, kdy se nedalo mluvit mluvit jen o jakémsi hostování na skok ve studiu.
Jejich tvorba je vesmír muzikálnosti a překročením několika žánrů. Dvacet let fungování vyžadovalo něco speciálního, co nezboří jejich zaběhlé roviny tvorby. Josef Sedloň přinesl nápad na remixovou kolekci, ke které pozval domácí i zahraniční jména, jimž byla ponechána maximální volnost při vytváření nových variací. Sevřením celku je pak vlastně až připojený první disk, na němž najdete původní verze skladeb, doplněné o bonusy.
Jazzové improvizace proplouvající slitím s ambientem, elektronikou nebo náznaky hraničního bodu idm jsou jakýmsi skromným rozkročením mezi hudebními mosty, které na tomto kompletu trvajícím přes dvě hodiny zaslechnete. Výslednému vjemu dodává kuráž výtečná choreografie, tedy sestavení výsledného pořadí, které je pomyslným vodítkem napříč tímto mikrosvětem. Zcela logicky jdou po sobě Floex a jeho zvukoví souputníci Hidden Orchestra, jejichž propoj mezi "Birdsong" a "5 Steps" rozhýbe až alchymisticky složené pocitové vjemy. Český objev Subject Lost si přátelsky podává ruce s dvojicí Pavel Bidlo & Roman Rai, kdy "Jeanne" a "Traincid" probublávaní nestřeženými rytmy (i těmi v utajení). Vokální průvodce Sylvain Chauveau pasuje k původnímu pojetí "Vltavy", přesto v konečném důsledku se jedná o zcela jinou dimenzi, jež uhrane a klidně by fungovala i na úchvatné náladovce "Palimpsest".
Typická japonská pečlivost pro detail je vštěpena do "Out Of Home", melodická krajinomalba v provedení aus je i klenbou k mantinelům stěžejního trojboje trvajícího bezmála půlhodiny. Jeho účastníky jsou Christopher Willits ("Nautilus"), bvdub ("Star Track") a Rafael Anton Irisarri (toho spíše budete znát pod jménem The Sight Below / "Good Meditation"). Ti se naplno ponořují do vod hutného vlnobití ambientu, shoegaze a pulsující minimalistiky. I když nejdou úplně chronologicky po sobě, vzájemná iterace je patrná od prvního poslechu a úchvatnost jednotlivých dějových linií bere dech. Kdyby s touto pečlivostí pracovali i tvůrci tematických kompilací z řady "Café del Mar", zájem o jejich produkty by byl mnohem větší a přinášel by rozjímavější hudební extáze (v posledních letech však sklouzl do snadno přeslechnutelného, zaměnitelného balastu).
Původní idea o remixové sešlosti se v závěrečné fázi rozrostla o předkrm (doplněný kotouč) s originály a bonusy, mezi nimiž najdete jak live záznamy, tak i nové mixy kompozic "Star Track" a "Traincid". K dobru je i hrstka skladeb, které nemají svou adekvátní Reworx alternaci, mezi nimi zaujmou zejména "Měsíční zem" nebo "Orlík". Přesto se nejedná o nadbytečnost nebo neopodstatněnou záležitost - je totiž zajímavé porovnávat, kam oslovení remixéři daný track posunuli a jak moc přepracovali k obrazu svému. Pokud ale dáváte přednost celistvosti jednotlivých studiových desek Clarinet Factory, možná jej až tak často nepřehrajete.
Zmíněná kompilace "Café del Mar" se letos dočkala jubilejního dvacátého dílu a mluví se v jejím případě o novém restartu, nabrání dechu a dobrého směru (po paběrkujících předchozích dílech). Přesto ji "Worx & Reworx" hravě strčí do kapsy a stává se královnou lounge music pro (nejenom) právě probíhající léto; plus nám mohou tento kus jen a jen závidět. Clarinet Factory snadno proplouvají několika žánry a z každého si berou to pro sebe nejpodstatnější, aby jejich vzniklá hudební skládačka fungovala a měla tu správnou atmosféru. Stačí vypnout mobil, zapadnout do pohodlné sedačky a nechat se unášet jejich hudbou.
Komentáře