Punk rock, to je základ, říká Carla. Sama z něj vzešla, sama ho miluje. Jenže tak prostý to v jejím případě není. Tahle holka si totiž s hudbou tropí, co chce. A může, protože její hlas prostě pasuje všude. Ať už zkoušela alternativní country, noise, drone, experimental rock, vždycky to skončilo zajímavě a úspěšně (tím se nemyslí první místo hitparády).
„I find myself saying things more and more each night that might incite a fucking reaction, wake up some indignance on either side of the spectrum, be insulted by me or against the world that sewed your fucking mouth shut. Tell me to fuck off cuz i called myself and you a mother fucking faggot. Let me lull you. Look at someone straight in the eyes, how bout that, how hard is that?“
Další fakta? Jde o ženskou dost velkýho jména v undergroundových kruzích, potáhne ji na padesát a skáče z jednoho projektu do druhýho. Takže tu máme Geraldine Fibbers, což je country, nebo Ethyl Meatplow, což je zase industriál. To byly 80’s a 90’s, pak si Carla našla vlastní cestu, vyplivla nějaký sólo alba a jako milník můžete brát právě Evangelistu. Tahle deska vyšla v roce 2006 a byla přijatá víc než kladně (od té doby, vzhledem k tomu, že následující sólo alba natáčela v podstatě se stejnou partou lidí, vydává pod hlavičkou Evangelista). A kdo se s ní nesetkal skrz Evangelistu, určitě ji slyšel v Traineateru od The Book of Knots.
„We could get arrested just for standing on a corner and yelling, ‚Someone come and fuck me please before i... číst dále
Punk rock, to je základ, říká Carla. Sama z něj vzešla, sama ho miluje. Jenže tak prostý to v jejím případě není. Tahle holka si totiž s hudbou tropí, co chce. A může, protože její hlas prostě pasuje všude. Ať už zkoušela alternativní country, noise, drone, experimental rock, vždycky to skončilo zajímavě a úspěšně (tím se nemyslí první místo hitparády).
„I find myself saying things more and more each night that might incite a fucking reaction, wake up some indignance on either side of the spectrum, be insulted by me or against the world that sewed your fucking mouth shut. Tell me to fuck off cuz i called myself and you a mother fucking faggot. Let me lull you. Look at someone straight in the eyes, how bout that, how hard is that?“
Další fakta? Jde o ženskou dost velkýho jména v undergroundových kruzích, potáhne ji na padesát a skáče z jednoho projektu do druhýho. Takže tu máme Geraldine Fibbers, což je country, nebo Ethyl Meatplow, což je zase industriál. To byly 80’s a 90’s, pak si Carla našla vlastní cestu, vyplivla nějaký sólo alba a jako milník můžete brát právě Evangelistu. Tahle deska vyšla v roce 2006 a byla přijatá víc než kladně (od té doby, vzhledem k tomu, že následující sólo alba natáčela v podstatě se stejnou partou lidí, vydává pod hlavičkou Evangelista). A kdo se s ní nesetkal skrz Evangelistu, určitě ji slyšel v Traineateru od The Book of Knots.
„We could get arrested just for standing on a corner and yelling, ‚Someone come and fuck me please before i completely forget what it feels like to open myself up to something other than my own caged thoughts.‘“
Evangelista začíná stejnojmenným trackem, ten se táhne na devítiminutové ploše, kde Carla přímo exhibuje svůj hlas na smyslným mixu drone, noisu a post-rockových smyčců. Ta post-rocková nálada pak taky není žádná náhoda, protože tohle album ji pomohli uplácat Thee Silver Mt. Zion, jmenovitě Efrim Menuck, Thierry Amar a Jessica Moss (s tou si totiž Carla zběžně zahrála v Geraldine Fibbers, proto ta známost).
Nicméně, známost užitečná, protože ten zná toho, ten kamarádí s tím a Carla se stala prvním ne-kanadským autorem, který vydal matroš na prestižním kanadským labelu Constellation Records ( v podstatě veškerá esa post-rocku, GY!BE, Do Make Say Think, HRSTA, Mt. Zion,atd až do aleluja)…
Ale zpět k desce. Tam je tahle kanadská pustina a chladná nepřístupnost citelná v každém koutku. Carla se tu v tom všem minimalistickým post-rocku namíchaným s drone, field recordings a noisu, proplétá v podobě posledního věrozvěsta, umrlce, trápeného... prostě žádná růžová zahrádka. Ale funguje to. Navíc to kanadský echo je tu citelný. A to příjemně. Měli byste jí dát šanci. Ta ženská má to pravý utrpení v hlase.
Komentáře