Po turné k desce "Day & Age" a krátké pauze Brandon Flowers oznámil, že pracuje na sólovém debutu. Ten dostal podtitul "Flamingo" (podle jména ulice a kasina v Las Vegas), paradoxně však na něm opět pracoval producent Stuart Price za pomoci Daniela Lanoise a Brendana O'Briena. Před lety se s Brandonem potkal i Rufus Wainwright, který o tomto setkání a o něm napsal písničku "Tulsa" (najdete ji na "Release The Stars"), v níž přibližuje i Brandonovu plachost. Stejný pocit vás potká, když prvně zaslechnete "Flamingo"; stejně tak se budete možná ptát, kam se vytratilo jeho nadšené fanouškovství do Pet Shop Boys.
Po uvedení videa k singlu "Crossfire" se spustila lavina názorů. Jedni hned Brandona zatracovali, že se utopil v parafrázování domovských The Killers, jiní cítili nejistotu z celkového výsledku. "Flamingo" je odrazem vnitřního já hlavního aktéra, který si chtěl zkusit i něco jiného. Jablko se sice od stromu nezakutálelo příliš daleko, nějaký větší experiment budete hledat marně. Ale přece jen vliv country, popového škádlení a gospelu ("On The Floor" je znamenitá právě i díky hostujícímu gospelovému sboru) je brouzdáním v jiných vodách, než byla možná původní očekávání.
Co však "Flamingo" postrádá, je nějaká energetická jitřenka, která vás po ránu ošplouchne svěží energií, takových tu je skromný počet (například "Jilted Lovers & Broken Hearts"). "Welcome To Fabulous Las Vegas" nebo atmosféricky vypjatá "Playing With Fire" naplno proplouvají v... číst dále
Po turné k desce "Day & Age" a krátké pauze Brandon Flowers oznámil, že pracuje na sólovém debutu. Ten dostal podtitul "Flamingo" (podle jména ulice a kasina v Las Vegas), paradoxně však na něm opět pracoval producent Stuart Price za pomoci Daniela Lanoise a Brendana O'Briena. Před lety se s Brandonem potkal i Rufus Wainwright, který o tomto setkání a o něm napsal písničku "Tulsa" (najdete ji na "Release The Stars"), v níž přibližuje i Brandonovu plachost. Stejný pocit vás potká, když prvně zaslechnete "Flamingo"; stejně tak se budete možná ptát, kam se vytratilo jeho nadšené fanouškovství do Pet Shop Boys.
Po uvedení videa k singlu "Crossfire" se spustila lavina názorů. Jedni hned Brandona zatracovali, že se utopil v parafrázování domovských The Killers, jiní cítili nejistotu z celkového výsledku. "Flamingo" je odrazem vnitřního já hlavního aktéra, který si chtěl zkusit i něco jiného. Jablko se sice od stromu nezakutálelo příliš daleko, nějaký větší experiment budete hledat marně. Ale přece jen vliv country, popového škádlení a gospelu ("On The Floor" je znamenitá právě i díky hostujícímu gospelovému sboru) je brouzdáním v jiných vodách, než byla možná původní očekávání.
Co však "Flamingo" postrádá, je nějaká energetická jitřenka, která vás po ránu ošplouchne svěží energií, takových tu je skromný počet (například "Jilted Lovers & Broken Hearts"). "Welcome To Fabulous Las Vegas" nebo atmosféricky vypjatá "Playing With Fire" naplno proplouvají v imaginaci amerického snu o vzdálených prériích, v otěžích hmatatelných country prvků. "Only The Young" je naopak poklidná (skoro) synth-popová hymna, která se vám vkrade pod kůži. Brandon Flowers ždímá emoce, co to jde, až mu občas uniká fakt, že lehce zabředl do patosu okoukaných paralel životních preludií.
Obohacené de luxe balení:
"Flamingo" má i svou vylepšenou verzi. Kromě graficky povedeného digipacku a přiloženého oboustranného plakátu se zde dočkáte dalších čtyř písniček. Z nich dvojice "Jacksonwille" a "Right Behind You" (osudové protknutí s duchem synth-osmdesátek) měly být součástí standardního provedení desky. Svou kvalitativní linií patří možná i k tomu nejlepšímu, co "Flamingo" nabízí, a u této edice jsem ochoten přivřít oko k hodnocení čítající sedm bodů z deseti.
"Flamingo" je poklidným odskočením od domovských The Killers, které rozhodně neurazí. Brandon Flowers však nevykročil mimo tento stín a nad vše pozvedl svou víru, své nadšení z Las Vegas a vábení klišé amerického country popu. Přesto se zde nachází několik povedených momentů, díky nimž na něj nezanevřete.
Komentáře