Bat For Lashes neboli Natasha Khan je tak trochu jako Alenka z říše divů, jenom je vždy plná protikladů - pohybuje se někde mezi realitou a fantazií. Této vlastnosti se v zásadě nevzdala ani na novince "The Haunted Man", která vychází po tříleté pauze. Pokud ji ale postavíme vedle předchozích dvou alb "Fur And Gold" a "Two Suns", nemůžeme si nevšimnout, že je něco jinak. Natasha, snad ovlivněná překročením třicítky, je najednou mnohem víc osobní a otevřená. Jako by všechny pocity a emoce, které v ní dříve bublaly pod povrchem, najednou vystřelily ven a ona se snažila poskládat mozaiku toho, co se jí honilo hlavou poslední tři roky.
Mnohé již naznačuje obal nahrávky, na němž je zpěvačka vyfotografována nahá, bez make-upu, nesoucí nahého muže. Ať už jej zachraňuje, loví, či jej má jako boa, důležité je, že před námi stojí odhalená, sama za sebe, bez nutnosti schovávat se za alter ego jako v minulosti. Její hlas je silný jako nikdy před tím, a ač je instrumentální složka dokonalá, slouží pouze jako doplněk, jako šperk k jejímu hlasu. A věřte mi, je to zážitek.
Je k neuvěření, že si Natasha při práci na "The Haunted Man" prošla tvůrčí krizí. Inspiraci nakonec načerpala tak, že se přestěhovala do domku na pobřeží a volný čas trávila dlouhými procházkami. Změna prostředí jí rozhodně pomohla a ona emocionální satisfakce ze znovu nalezené múzy je patrná hned v úvodní skladbě "Lilies", kde s úlevou zpívá "Thank God, I'm alive". Jednou z... číst dále
Bat For Lashes neboli Natasha Khan je tak trochu jako Alenka z říše divů, jenom je vždy plná protikladů - pohybuje se někde mezi realitou a fantazií. Této vlastnosti se v zásadě nevzdala ani na novince "The Haunted Man", která vychází po tříleté pauze. Pokud ji ale postavíme vedle předchozích dvou alb "Fur And Gold" a "Two Suns", nemůžeme si nevšimnout, že je něco jinak. Natasha, snad ovlivněná překročením třicítky, je najednou mnohem víc osobní a otevřená. Jako by všechny pocity a emoce, které v ní dříve bublaly pod povrchem, najednou vystřelily ven a ona se snažila poskládat mozaiku toho, co se jí honilo hlavou poslední tři roky.
Mnohé již naznačuje obal nahrávky, na němž je zpěvačka vyfotografována nahá, bez make-upu, nesoucí nahého muže. Ať už jej zachraňuje, loví, či jej má jako boa, důležité je, že před námi stojí odhalená, sama za sebe, bez nutnosti schovávat se za alter ego jako v minulosti. Její hlas je silný jako nikdy před tím, a ač je instrumentální složka dokonalá, slouží pouze jako doplněk, jako šperk k jejímu hlasu. A věřte mi, je to zážitek.
Je k neuvěření, že si Natasha při práci na "The Haunted Man" prošla tvůrčí krizí. Inspiraci nakonec načerpala tak, že se přestěhovala do domku na pobřeží a volný čas trávila dlouhými procházkami. Změna prostředí jí rozhodně pomohla a ona emocionální satisfakce ze znovu nalezené múzy je patrná hned v úvodní skladbě "Lilies", kde s úlevou zpívá "Thank God, I'm alive". Jednou z možných příčin krize možná byla nutnost určitého uměleckého vývoje, růstu, touha posunout se zase o kousek dál. Dobrou zprávou je, že se jí posun podařil tak, že zůstala svá, jen už možná není tolik přístupná. Hit typu "Daniel" z předchozí desky tady nenajdete, spíše dobrodružnější kompozice.
Poslechněte si 'The Haunted Man' zdarma na MusicJetu!
Stejně jako spoustu další hudby si i novou desku Bat For Lashes "The Haunted Man" můžete pustit zdarma na MusicJetu.
Co z alba nejvíce září, kromě úvodní "Lilies", jejíž prostřednictvím prožívá znovuzrození, jsou především dvě skladby s ženskými jmény. První z nich "Laura", napsána společně s Justinem Parkerem (podílel se autorsky na většině skladeb z debutu Lany Del Rey, včetně hitu "Video Games"), byla chytře zvolena jako první singl. Tahle balada, která stojí pouze na jednoduché pianové lince a procítěném zpěvu vás zlomí při každém poslechu a i bez shlédnutí uslzeného videa můžete slyšet smutek v Natashiných slovech ("You're the train that crashed my heart / You're the glitter in the dark / Oh, Laura, you're more than a superstar").
Tou druhou je "Marylin", v níž jí vypomohl Beck, se kterým se poprvé muzikantsky spojila ve skladbě "Let's Get Lost" na soundtracku k filmu "The Twilight Saga: Eclipse". Tentokrát se sešli v hravé ódě na slavnou filmovou hvězdu, kterou zabalili do osmdesátkových syntezátorů a podložili rytmem jak z produkce Jamieho XX. A zajímavou spoluprací je i "Horses Of The Sun", v níž se objevuje Adrian Utley z Portishead. Výsledkem je song, v němž se mísí Radiohead (elektronický podklad) s PJ Harvey (text a vůbec celé vyznění).
Na "Haunted Man" Natasha Khan opět přináší fantastickou kolekci písní, v nichž se posouvá trochu dál ve svém putování po barevné zvukové krajině. Je to dospělé dílo dospělé ženy, která ví, co chce. Je krásné, odvážné, podmanivé, temné, dojemné a ukazuje, že za projektem Bat For Lashes se skrývá jedna z nejinovativnějších a nejambicióznějších umělkyň současnosti.
Komentáře