Ariana Grande letos v červnu oslavila pětadvacet let svého života, nachází se tak na začátku nejproduktivnějšího uměleckého období. Mladá zpěvačka si je jedinečnosti a nenávratnosti tohoto období dobře vědoma, což zdůrazňuje i ve skladbě "Successful" slovy: "It feels so good to be so young and have this fun and be successful, I'm so successful!"
Zatímco předchozí stylizace do dangerous woman byla zbytečně předběžná, na "Sweetener" bere inspiraci více ze svého současného já. Tragédie na jejím manchesterském koncertu, která si (včetně útočníka) vyžádala třiadvacet obětí, ji poznamenala i posilnila zároveň. Nahrávka tak poskytuje její vyklidněnou polohu v podobě skladeb "Better Off", "Goodnight N Go" případně "R.E.M" odkazující na fázi spánku, nikoliv ke slavné americké skupině. Velkou šanci na úspěch má i skladba "Breathin", kterou interpretka před nedávnem vypustila na sociální sítě.
Extra připomínka teroristického útoku nastává poté na konci alba v písni "Get Well Soon". Manchester se nepřímo připomíná i ve videoklipu k prvnímu singlu "No Tears Left To Cry". V závěru videa je možno zahlédnout včelu, která je jedním ze symbolů města. Manchester se totiž na konci 18. století stal srdcem průmyslové revoluce v Anglii. Jednalo se tím pádem o jakýsi průmyslový úl.
Druhý pohled Davida Böhma
Po třech hitových albech a loňském útoku na koncertě Ariany Grande mohl člověk tušit, že její nová tvorba podstoupí změnu. Vynikající upoutávky... číst dále
Ariana Grande letos v červnu oslavila pětadvacet let svého života, nachází se tak na začátku nejproduktivnějšího uměleckého období. Mladá zpěvačka si je jedinečnosti a nenávratnosti tohoto období dobře vědoma, což zdůrazňuje i ve skladbě "Successful" slovy: "It feels so good to be so young and have this fun and be successful, I'm so successful!"
Zatímco předchozí stylizace do dangerous woman byla zbytečně předběžná, na "Sweetener" bere inspiraci více ze svého současného já. Tragédie na jejím manchesterském koncertu, která si (včetně útočníka) vyžádala třiadvacet obětí, ji poznamenala i posilnila zároveň. Nahrávka tak poskytuje její vyklidněnou polohu v podobě skladeb "Better Off", "Goodnight N Go" případně "R.E.M" odkazující na fázi spánku, nikoliv ke slavné americké skupině. Velkou šanci na úspěch má i skladba "Breathin", kterou interpretka před nedávnem vypustila na sociální sítě.
Extra připomínka teroristického útoku nastává poté na konci alba v písni "Get Well Soon". Manchester se nepřímo připomíná i ve videoklipu k prvnímu singlu "No Tears Left To Cry". V závěru videa je možno zahlédnout včelu, která je jedním ze symbolů města. Manchester se totiž na konci 18. století stal srdcem průmyslové revoluce v Anglii. Jednalo se tím pádem o jakýsi průmyslový úl.
Druhý pohled Davida Böhma
Po třech hitových albech a loňském útoku na koncertě Ariany Grande mohl člověk tušit, že její nová tvorba podstoupí změnu. Vynikající upoutávky "No Tears Left To Cry" a "God Is A Woman" spolu s videoklipy, které nepostrádají hlubší význam a neobsahují jen smyslné vrtění, tuto myšlenku snadno potvrdily.
Stačí se ale podívat na seznam písní a zjistíme, že tak horké to asi nebude. Několik z nich si tato vynikající vokalistka vůbec nenapsala. Dobře, podobná tragédie vám asi najednou schopnost psát srdceryvné texty neodemkne. Co však Arianě, nebo alespoň týmu okolo ní vždycky šlo, bylo složit chytlavé melodie. A těch najdeme na "Sweetener" zatraceně málo. Ani nejde o hudební experimenty, jak Grande nový materiál často nazývá.
Po poslechu není divu, že dělala s deskou takové tajnosti. Její polovinu totiž produkoval Pharell Williams a k něčemu takovému by lidé zřejmě přistupovali hodně opatrně. Opět se totiž potvrdilo, že autor megahitu "Happy" umí pro ostatní vytvořit jednu dvě slušné písně, další věci se zvrtnou v repetitivní odrhovačky. To vám potom zpěvačka třeba v "Successful" musí donekonečna připomínat, jak je mladá a úspěšná. Refrén titulní skladby toto lobotomické opakování posouvá na novou úroveň. I proto "Breathin" kolem této sebranky vyzní jako umělecké dílo.
Máme před sebou tedy dva exkluzivní singly, několik adeptů na jejich další nástupce a spoustu vaty. A vzhledem k tomu, jak Američanka před vydáním novinku hajpovala, i nemalé zklamání.
5/10
Kromě inovativního videoklipu hitovky "No Tears Left To Cry" má Arianino sladidlo na kontě v současnosti ještě dva další - k druhému singlu "God Is A Woman" a minimalistickému tracku "The Light Is Coming" s Nicki Minaj. Americká zpěvačka si je dobře vědoma síly platformy YouTube, proto jsou doprovodná videa podepřena vysokým rozpočtem. Grande se ale pojišťuje i silným týmem, mezi producenty figurují jména jako Max Martin či Pharrell Williams. Druhý zmíněný přispěl i hlasově do skladby "Blazed".
A jak vlastně koncept alba "Sweetener" působí jako celek? Na velké experimenty nedošlo, zato na jistoty ano. Čtvrtá deska Ariany Grande je moderním soundem zaměřena na současnou mladší generaci. Zpěvačka nebuduje nic unikátního, přesto však opět o kousek dospěla a přidala na vážnosti a hloubce své hudby, čímž je aktuální počin přímo úměrný jejímu věku. Zřejmě bude ještě nějaký čas trvat, než přijde s materiálem přesahujícím nepsané limity, potenciál v ní však rozhodně dřímá.
Komentáře