"7 Seconds" už Neneh Cherry nikdo neodpáře. Stigma one hit wonder by se jí (a ostatně ani jejímu spoluhitmakerovi Youssouovi N'Dourovi) držet nemuselo a nemělo. A to přesto, že vydat další řadovou desku po legendární "Man" jí trvalo osmnáct let. Tahle žena totiž byla v podstatě pořád vidět. A díky "Blank Project" by mohla a měla být vidět zas trochu víc.
Trošku rušno začalo být kolem téhle Švédky usazené v Británii před dvěma roky, to když se dala dohromady s norsko-švédským jazzovým triem The Thing, se kterým vydala ale poměrně komplikovanou, neposlouchatelnou a neuposlouchatelnou desku "The Cherry Thing". Four Tetův tehdejší remix coveru "Dream Baby Dream" nakonec naznačil víc, než se zdálo. Totiž! Paní Cherryová a pan Hebden se domluvili, že společně připraví celé elpíčko. A tím je právě recenzovaný kousek.
Nečekejte žádnou jednoduchou popinu, v tomhle Neneh už roky nejede. Ostatně otevřít album vydané po tak dlouhé době jednou z jeho nejpomalejších a nejúspornějších položek vůbec, která ještě navíc oplakává muzikantčinu před pěti lety zesnulou matku, chce odvahu. A Neneh (i s Kieranem) tu odvahu má a ještě jí to i vyšlo. V projektu "Prázdný projekt" ale figuruje ještě jedna hodně důležitá složka. Bubeníci brácha a brácha z RocketNumberNine. Jejich surové bicí dodávají písničkám zvláštní, skličující atmosféru.
Slovo písničky je tentokrát použito úplně seriózně, bez jakékoliv ironie. "Naked", "Spit Three Times" nebo singl... číst dále
"7 Seconds" už Neneh Cherry nikdo neodpáře. Stigma one hit wonder by se jí (a ostatně ani jejímu spoluhitmakerovi Youssouovi N'Dourovi) držet nemuselo a nemělo. A to přesto, že vydat další řadovou desku po legendární "Man" jí trvalo osmnáct let. Tahle žena totiž byla v podstatě pořád vidět. A díky "Blank Project" by mohla a měla být vidět zas trochu víc.
Trošku rušno začalo být kolem téhle Švédky usazené v Británii před dvěma roky, to když se dala dohromady s norsko-švédským jazzovým triem The Thing, se kterým vydala ale poměrně komplikovanou, neposlouchatelnou a neuposlouchatelnou desku "The Cherry Thing". Four Tetův tehdejší remix coveru "Dream Baby Dream" nakonec naznačil víc, než se zdálo. Totiž! Paní Cherryová a pan Hebden se domluvili, že společně připraví celé elpíčko. A tím je právě recenzovaný kousek.
Nečekejte žádnou jednoduchou popinu, v tomhle Neneh už roky nejede. Ostatně otevřít album vydané po tak dlouhé době jednou z jeho nejpomalejších a nejúspornějších položek vůbec, která ještě navíc oplakává muzikantčinu před pěti lety zesnulou matku, chce odvahu. A Neneh (i s Kieranem) tu odvahu má a ještě jí to i vyšlo. V projektu "Prázdný projekt" ale figuruje ještě jedna hodně důležitá složka. Bubeníci brácha a brácha z RocketNumberNine. Jejich surové bicí dodávají písničkám zvláštní, skličující atmosféru.
Slovo písničky je tentokrát použito úplně seriózně, bez jakékoliv ironie. "Naked", "Spit Three Times" nebo singl "Out Of The Black" s Robyn jsou v podstatě regulérní (electro)popové hitovky. Jsou to (ale) Hebdenova produkce plná disharmonických tónů a ty bicí od RocketNumberNine, které (nejen zmíněné) songy posouvají na vyšší úroveň, byť jim zavírají cestu do mainstreamových rádií.
Ona za to ale částečně může i samotná Neneh - jednak její časté nemainstreamové vokální hrátky (třeba v závěrečné "Everything"), jednak koncept nahrávání. Pánové a dáma totiž několik týdnů před zmáčknutím tlačítka record zkoušeli jako regulérní kapela ve Four Tetově studiu, samotnou desku pak nahráli za pět dní - každý den dva songy. A to živě, aby, jak říká Neneh, "co nejvíc zachytili atmosféru tady a teď".
A tohle všechno prosím pěkně z "Blank Project" dělá album, které budou příznivci škatulkování rádi zavírat do šuplíku s nápisem alternative pop. Na druhou stranu i přes to všechno se nedá říct, že by šlo o nahrávku nějak extrémně komplikovanou, prudce umění-pro-umění uměleckou. Že ale nejde o prvoplánovou, jednoduchou a prostou desku, to zase napsat můžeme s přehledem. Nic pro děcka z blyštivých diskoték. Spíše něco pro dospěláky tělem, duší i ušima.
Komentáře