Hollywood Undead patří od svého vzniku mezi kontroverzní skupiny. Nelze jim upřít komerční úspěch, který podepřeli usilovným koncertováním. Hudebně ale působili vždy poměrně neurovnaně a množství žánrových vlivů do sebe skládali někdy až násilně. Nosné pilíře repertoáru sice vždy tvořily rap a elektronika, na svém novém albu "New Empire, Vol. 1" ale vsadili také na syrové kytary a moderní metalový zvuk, a to více než kdy předtím.
Nahrávku navíc zaštítil jediný producent, což pomohlo ke kompaktnějšímu dojmu. Tuto roli převzal Matt Good, člen skupiny From First To Last, který má na tvrdé scéně stále větší respekt. Ne náhodou si ho kromě kalifornské formace pozvali do studia třeba Asking Alexandria, Stitched Up Heart či Sleeping With Sirens. První díl plánovaného dvojalba má skutečně hutný, těžký zvuk, který má schopnost posluchače omráčit.
Co zůstalo při starém, jsou temné texty. Nejsou ovšem tak agresivní jako ty na tři roky starém předchůdci "Five" a působí osobitěji. Třeba ze závěrečné "Nightmare" doslova tečou temnota, strach a bezradnost. Silný dojem přináší i nostalgické zamyšlení nad minulostí "Second Chances", ve kterém si zahostoval Benji Madden z Good Charlotte. Je to věrohodnější než cíleně drsná kanonáda šokujících vulgarit, která je v tvorbě kapely zakotvena od počátku působení.
Více než texty překvapí citelné přitvrzení. Skladby doprovází masivní kytarové riffy a tepající rytmika, typická pro... číst dále
Hollywood Undead patří od svého vzniku mezi kontroverzní skupiny. Nelze jim upřít komerční úspěch, který podepřeli usilovným koncertováním. Hudebně ale působili vždy poměrně neurovnaně a množství žánrových vlivů do sebe skládali někdy až násilně. Nosné pilíře repertoáru sice vždy tvořily rap a elektronika, na svém novém albu "New Empire, Vol. 1" ale vsadili také na syrové kytary a moderní metalový zvuk, a to více než kdy předtím.
Nahrávku navíc zaštítil jediný producent, což pomohlo ke kompaktnějšímu dojmu. Tuto roli převzal Matt Good, člen skupiny From First To Last, který má na tvrdé scéně stále větší respekt. Ne náhodou si ho kromě kalifornské formace pozvali do studia třeba Asking Alexandria, Stitched Up Heart či Sleeping With Sirens. První díl plánovaného dvojalba má skutečně hutný, těžký zvuk, který má schopnost posluchače omráčit.
Co zůstalo při starém, jsou temné texty. Nejsou ovšem tak agresivní jako ty na tři roky starém předchůdci "Five" a působí osobitěji. Třeba ze závěrečné "Nightmare" doslova tečou temnota, strach a bezradnost. Silný dojem přináší i nostalgické zamyšlení nad minulostí "Second Chances", ve kterém si zahostoval Benji Madden z Good Charlotte. Je to věrohodnější než cíleně drsná kanonáda šokujících vulgarit, která je v tvorbě kapely zakotvena od počátku působení.
Více než texty překvapí citelné přitvrzení. Skladby doprovází masivní kytarové riffy a tepající rytmika, typická pro moderní metalovou scénu. Jen toho sladšího popového zpěvu se Nemrtví ne a ne vzdát. Sami tak srážejí jinak epické a hymnické refrény, které se umějí zahryznout pod kůži.
Novinka sice disponuje poměrně hubenou stopáží, ale pokud přistoupíme na hru kapely, pak ji můžeme považovat pouze za první polovinu celku. Krátký čas dal navíc prostor devítce silných skladeb, z nichž žádná nepřebývá. A to, přiznejme si, není u Hollywood Undead samozřejmost. Nejvíce baví "Already Dead" s nesporným hitovým potenciálem, temná, elektronicky dusivá "Empire" a již zmíněná "Nightmare", ve které si (a nutno říct, že velmi solidně) zarapovali všichni členové formace.
Kalifornská parta načala novou éru. Odhodila masky, otevřela se více posluchačům a vsadila na tvrdší zvuk. Proces skládání ji navíc zastihl ve formě, na "New Empire, Vol. 1" tak nabízí svůj dosud nejsilnější materiál.
Komentáře