S oním ústředním netématem to ovšem nakonec nebude tak úplně pravda. Kylie Minogue se v několika rozhovorech přiznala, že po sedmdesátkových disco trisko hrátkách měly přijít na řadu osmdesátkové syntetizátory. Okolnosti ale plány smetly ze stolu, a novinka "Tension" se zaměřila spíše na individualitu jednotlivých skladeb, provázaných velmi tenkou nitkou s tanečním electro popem.
To ale taky není úplná pravda. Když si totiž jedenáctku nových písní projdete, je na první pohled jasné, že se dovnitř přece jen vetřelo jedno ústřední téma - devadesátková klubová a taneční scéna. Jasným příkladem může být rovnou titulní skladba, která spojuje hutné elektronické beaty do možná na první poslech dosti roztříštěné produkce. Neustálé změny různých motivů se ale v závěru hezky propojí a vlastně se nám vykrystalizuje další originální hitovka.
A v předpředminulé dekádě ještě chvíli zůstaneme. O devadesátkový europop se opřel už kdekdo, co se ale překvapivě nevidí, je inspirace americkými střednětempými písněmi s prvky rapu ve stylu "Killing Me Softly With His Song" nebo "Stand By Me" od 4 the Cause. Tenhle žánr ke Kylie moc neladí, ale výsledná "Hands" skvěle využila rapovou složku a ve spojení s plouživým refrénem dává vzpomenout právě na tyto zmíněné hity.
Ona inspirace někým je na novince všudypřítomná. Když chtěla zpěvačka znít jako Robyn, nahrála vesmírně laděnou "Hold On to Now". Pokud se chtěla přiblížit k... číst dále
S oním ústředním netématem to ovšem nakonec nebude tak úplně pravda. Kylie Minogue se v několika rozhovorech přiznala, že po sedmdesátkových disco trisko hrátkách měly přijít na řadu osmdesátkové syntetizátory. Okolnosti ale plány smetly ze stolu, a novinka "Tension" se zaměřila spíše na individualitu jednotlivých skladeb, provázaných velmi tenkou nitkou s tanečním electro popem.
To ale taky není úplná pravda. Když si totiž jedenáctku nových písní projdete, je na první pohled jasné, že se dovnitř přece jen vetřelo jedno ústřední téma - devadesátková klubová a taneční scéna. Jasným příkladem může být rovnou titulní skladba, která spojuje hutné elektronické beaty do možná na první poslech dosti roztříštěné produkce. Neustálé změny různých motivů se ale v závěru hezky propojí a vlastně se nám vykrystalizuje další originální hitovka.
A v předpředminulé dekádě ještě chvíli zůstaneme. O devadesátkový europop se opřel už kdekdo, co se ale překvapivě nevidí, je inspirace americkými střednětempými písněmi s prvky rapu ve stylu "Killing Me Softly With His Song" nebo "Stand By Me" od 4 the Cause. Tenhle žánr ke Kylie moc neladí, ale výsledná "Hands" skvěle využila rapovou složku a ve spojení s plouživým refrénem dává vzpomenout právě na tyto zmíněné hity.
Ona inspirace někým je na novince všudypřítomná. Když chtěla zpěvačka znít jako Robyn, nahrála vesmírně laděnou "Hold On to Now". Pokud se chtěla přiblížit k repertoáru Duy Lipy, vznikla "Green Light". A když potřebovala úvodní song pro svoje rezidentní vystoupení v Las Vegas, natočila všeříkající "Vegas High".
Pokud bylo cílem "Tension" vytvořit sérii skladeb, které budou schopny obstát i samy za sebe, pak je nutno přiznat, že celku chybí větší hitovost. Zbytek položek totiž dost sklouzává do monotónního shluku. I když produkce jsou vybroušeny na jedničku, většina trpí především nevýraznými refrény - například "One More Time" nebo "You Still Get Me High".
Po textové stránce jsme se vrátili do zajetých kolejí. Hlavními tématy jsou láska, vášeň, tanec a sex. O tom Kylie zpívá již od počátku své kariéry. Ale opět: pokud slovní obraty použité zde srovnáme s těmi z předchozích studiovek, jejich kvalita přece jen lehce utrpěla.
Co se do celého konceptu naopak vůbec nehodí, je spolupráce s dánským producentem Oliverem Heldensenem. Píseň "10 Out of 10" byla vydána z kraje tohoto roku jako projekt právě ono DJe. Co bylo důvodem k následnému přidání i do zpěvaččina sólového počinu, je ve hvězdách.
Jedna z posledních skladeb, která pro aktuální kolekci vznikla, byl nakonec pilotní singl "Padam Padam". Písničku napsala norská zpěvačka Ina Wroldsen s anglickým producentem Lostboyem. Ono citoslovce tlukotu srdce bylo původně určeno například pro Ritu Oru nebo pro někoho z účastníků Eurovize. Nakonec se k demo nahrávce dostala sama Kylie a ihned se do ní zamilovala.
Australská diva tím konečně po dlouhé době získala doslova pecku jako prase. Během letních měsíců od ní nebylo úniku. Různá videa na sociálních sítích dopomohla k tomu, že si od dob "All the Lovers" může Kylie nárokovat velký hit. Důkazem toho může být i pláž na Kanárských ostrovech, kde i za jedno odpoledne byla písnička protočena šestkrát za sebou a nikomu z účastníků to vůbec nevadilo. Význam padam padam začal žít i vlastním životem a stal se univerzální reakcí úplně na všechno, co spojuje skvěle strávený čas se skvělými přáteli. Například otázka: "Jdeme dnes na pivo?" Odpověď: "PADAM!"
Kylie Minogue připravila pro své fanoušky další skvělou desku, nicméně se nad ní protentokrát prohání jedno velké ale. Nebýt originálních dvou singlů, těžko se v ní hledá další podobná hitovka, která by i přes prvotní sliby obstála jako samostatně stojící jednotka. Předchozí řadovky totiž charakterizovala právě jednotná témata - country nebo disco. Současná roztříštěnost výsledku spíše podráží nohy a vyzobat si z alba právě ty fungující solitéry je docela obtížné.
Komentáře