Vychází nesestřihaná verze alba, které neměl nikdo nikdy slyšet.
Stárnoucí avantgardisté The Residents nejspíš ani letos nehodlají polevit ve frekvenci vydaných titulů. Loni fanoušky zaplavili jednak záznamy skoro všech koncertů z turné The Talking Light a jednak asi dvěma desítkami různých „výškrabků“ ze svého archivu. Ovšem album Not Available, které je v prodeji od ledna, stojí přeci jen trochu stranou tohoto vydavatelského dávení.
Jedná se o rozšířenou reedici jedné z nejtajuplnějších desek (původně 1978) jedné z nejmýtičtějších skupin. Not Available byl absolutní experiment: na začátku stála úvaha „jakou nahrávku hudebníci vytvoří, když jí nebudou chtít nikdy pustit publiku“. Okolnosti tomu chtěly, že album se po čtyřech letech po natočení přeci jen do gramofonových drážek dostalo a nyní to navíc celé můžeme slyšet v „director`s cut“, o celých sedm minut delší (tedy celkem 42 min).
Srdce posluchače, kterému třeba současné směřování souboru příliš nekonvenuje, zaplesá. Přeneseme se zpátky po časové ose: neexistuje žádný program Ableton Live, počítače k hudbě využívat nelze, o MIDI nikdo nemá tuchy, ba ani digitální syntéza není. Jen nakřáplý klavír, úpící saxofon, drum machine, rozvrzaný analogový synťák a nelidsky zmutované vokály.
Prodloužené (o instrumentální pasáže) jsou v této edici tři z pěti vět tvořících poněkud abstraktní, dadaistickou operetu ve formě skupinového psychodramatu. Natažená je hned... číst dále
Vychází nesestřihaná verze alba, které neměl nikdo nikdy slyšet.
Stárnoucí avantgardisté The Residents nejspíš ani letos nehodlají polevit ve frekvenci vydaných titulů. Loni fanoušky zaplavili jednak záznamy skoro všech koncertů z turné The Talking Light a jednak asi dvěma desítkami různých „výškrabků“ ze svého archivu. Ovšem album Not Available, které je v prodeji od ledna, stojí přeci jen trochu stranou tohoto vydavatelského dávení.
Jedná se o rozšířenou reedici jedné z nejtajuplnějších desek (původně 1978) jedné z nejmýtičtějších skupin. Not Available byl absolutní experiment: na začátku stála úvaha „jakou nahrávku hudebníci vytvoří, když jí nebudou chtít nikdy pustit publiku“. Okolnosti tomu chtěly, že album se po čtyřech letech po natočení přeci jen do gramofonových drážek dostalo a nyní to navíc celé můžeme slyšet v „director`s cut“, o celých sedm minut delší (tedy celkem 42 min).
Srdce posluchače, kterému třeba současné směřování souboru příliš nekonvenuje, zaplesá. Přeneseme se zpátky po časové ose: neexistuje žádný program Ableton Live, počítače k hudbě využívat nelze, o MIDI nikdo nemá tuchy, ba ani digitální syntéza není. Jen nakřáplý klavír, úpící saxofon, drum machine, rozvrzaný analogový synťák a nelidsky zmutované vokály.
Prodloužené (o instrumentální pasáže) jsou v této edici tři z pěti vět tvořících poněkud abstraktní, dadaistickou operetu ve formě skupinového psychodramatu. Natažená je hned ouvertura v první části Edweena, což, pokud znáte původní verzi, vytváří napětí, protože očekáváte, kdy konečně do nástrojů vpadne znepokojivý, neartikulovaný hlas. Další apendix je na předělu třetí a čtvrté části; jedná se vlastně o dvě melancholické etudy na starou analogovou elektroniku. Podoba Not Available ze sedmdesátých let měla možná větší spád, tím, jak se soustředila hlavně na textové pasáže, ale nově začleněné pasáže mají v kompozici svůj význam a působivost.
Možná se časem dočkáme povícero rozšířených kusů z již tak nepřeberné diskografie. Už na duben ohlásila kapela vydání obdobně obohaceného a remasterovaného debutu Meet The Residents.
Komentáře