V době vydání způsobily "Jizvy lásky" rozruch a ne všechny ohlasy na tuto desku byly zcela pozitivní. Petr Muk si natáčení financoval sám a prvně spojil síly s Michalem Šetkou. Nechme stranou úvahy, zda mělo jít o mnohem krátkodobější spolupráci, než jakou nakonec byla (v tomto zpětném pohledu už se nedá bohužel nic změnit). Petr s Michalem hledali společnou řeč v synth popu, objevovali zvuky kláves a nahlíželi na jejich společné oblíbené kapely, zejména Depeche Mode nebo Erasure. Výsledek přinesl hned několik hitovek, nepřehlédnutelnými se staly především "Tančíš sama" a "Stoupám ti do hlavy".
Hudební složka byla v jejich výhradní režii, k textům, které si napsal sám Muk, přiložili nápomocnou ruku dlouholetí parťáci Jan Dvořák nebo Petr Hons. Hned úvodní "Neusínej" se tak stala vlajkovou lodí zvukových proměn. "Jizvy lásky" ve svém důsledku přinesly celkem vyrovnanou kolekci písniček, které se na dlouhé roky staly středobodem interpretových koncertních setlistů. Nepřeslechnutelnou i po letech zůstává dojemná "Tančíš sama", na ostatním materiálu se přece jen drobet podepsal jakýsi dobový opar. Ačkoliv to v pohledech mnoha fanoušků byla nejsilnější konstelace ze všech roků pod Šetkovou taktovkou, následné nahrávky "Dotyky snu" a "Osud ve dlaních" dokazují spíše opak.
Po vydařené reedici zpěvákova bezejmenného debutu logicky muselo dojít i na nové vydání studiové dvojky. Cédéčko je v úhledném digipaku a nechybí průvodní slovo... číst dále
V době vydání způsobily "Jizvy lásky" rozruch a ne všechny ohlasy na tuto desku byly zcela pozitivní. Petr Muk si natáčení financoval sám a prvně spojil síly s Michalem Šetkou. Nechme stranou úvahy, zda mělo jít o mnohem krátkodobější spolupráci, než jakou nakonec byla (v tomto zpětném pohledu už se nedá bohužel nic změnit). Petr s Michalem hledali společnou řeč v synth popu, objevovali zvuky kláves a nahlíželi na jejich společné oblíbené kapely, zejména Depeche Mode nebo Erasure. Výsledek přinesl hned několik hitovek, nepřehlédnutelnými se staly především "Tančíš sama" a "Stoupám ti do hlavy".
Hudební složka byla v jejich výhradní režii, k textům, které si napsal sám Muk, přiložili nápomocnou ruku dlouholetí parťáci Jan Dvořák nebo Petr Hons. Hned úvodní "Neusínej" se tak stala vlajkovou lodí zvukových proměn. "Jizvy lásky" ve svém důsledku přinesly celkem vyrovnanou kolekci písniček, které se na dlouhé roky staly středobodem interpretových koncertních setlistů. Nepřeslechnutelnou i po letech zůstává dojemná "Tančíš sama", na ostatním materiálu se přece jen drobet podepsal jakýsi dobový opar. Ačkoliv to v pohledech mnoha fanoušků byla nejsilnější konstelace ze všech roků pod Šetkovou taktovkou, následné nahrávky "Dotyky snu" a "Osud ve dlaních" dokazují spíše opak.
Po vydařené reedici zpěvákova bezejmenného debutu logicky muselo dojít i na nové vydání studiové dvojky. Cédéčko je v úhledném digipaku a nechybí průvodní slovo Karla Deniše, v němž se ohlíží do dob vzniku nahrávky a připomíná důležité zlomové okamžiky.
Celek však není zcela dotažen a najdou se i výhrady. Prvně zde zbytečně budete hledat nějaké původní demoverze, které by v tomto případě byly o to zajímavější, neb bychom se pravděpodobně dočkali skladeb v klavírním či jinak akustickém pojetí.
Původní bonusy z coverového singlu "Zrcadlo / Ona se brání", které původní cédéčko uzavíraly včetně utajeného bonusu "Boty", se nyní ocitly až na druhém disku, včetně nelogické dvacetisekundové vsuvky ticha mezi "Zrcadlem" a "Botami" (opět jsou coby jeden track), která takto spíše působí rušivým dojmem. Ještě větší chyba se objevuje na streamovacích platformách, kde "Boty" dokonce nejsou zastoupeny vůbec. Coby bonus se k posluchačům poprvé dostanou remixové verze "Stoupám ti do hlavy" a "Tančíš sama", původně určené jen pro rádia. "Tančíš sama (Rhodes Mix)" je velmi povedenou záležitostí, jež této baladě dodává zcela novou tvář.
Zamrzí jen fakt, že nemálo ze známých remixů bohužel chybí a při této příležitosti byly zbytečně přehlédnuty. Je třeba oželet "Tančíš sama" v "Turntable Mixu", což byl poupravený rádiový edit obohacený o umělé praskání vinylu, jež dotvářelo specifickou atmosféru - sám Petr měl prý tuto verzi nejraději. Zcela vypuštěn byl promo singl "Neusínej" a z něj hned dvě úpravy ("Radio" a "Dance" mix). "Jizvy lásky" tak opět mají trhliny.
"Neusínej", "Tančíš sama", "Málo tě znám", "Ve vlnách" nebo "Lásku poznáš jizvou" tak i nadále zůstávají výraznými chvílemi v kariéře Petra Muka. "Jizvy lásky" byly velkým nakročením do nového směru, jež přineslo vavříny. Reedice sice není zcela důsledná, nezmapovala tedy celé toto období do všech pozapomenutých koutů, ale snaha se cení.
Komentáře