Po vydání předchozí kolekce odřezků "The Boy Who Cried Wolf" v červenci 2017, která sloužila jako dárek pro fanoušky, aby měli co poslouchat, zatímco autor dvoumiliardového hitu "Let Her Go" bude odpočívat, nastala pauza, která trvala zhruba rok a čtvrt. Teď se Passenger vrací, a to nejen s novým materiálem a nedávno skončeným podzimním turné, ale i s chystanou jarní šňůrou, která ho zavede i do Česka (zahraje 16. dubna v pražském klubu Roxy).
Album "Runaway" vznikalo během cestování po Americe a zpěvák ho popisuje jako koncepční nahrávku, která právě toto období mapuje. Písničkář se ve společnosti svých dlouholetých kolegů a přátel Jarrada Senga, Chrise Valleja a i u nás velmi dobře známého Stu Larsena vydal po národních parcích v Utahu, Arizoně, Nevadě a Kalifornii a jeho plán byl každé tři týdny vydat jeden song. A to jak v akustické, tak v plnohodnotné verzi, doplněné ještě o video a minidokument ze zákulisí.
To se až na "To Be Free" a "Let's Go" povedlo. K těmto dvěma skladbám sice videoklipy vyšly, ty zákulisní už ale ne, a když se na ty snímky podíváte, je jasné proč. V klavírní baladě "To Be Free", jejíž text není třeba překládat, si autoři vystačili s baletkou na pláži, zatímco "Let's Go", která svým poselstvím připomíná "Firework" od Katy Perry, se zase lepily záběry z ostatních klipů do jednoho a pak se to prohnalo filtrem.
První vlaštovkou z desky byl kousek s názvem "Hell Or High Water", typický rozchodový song, jehož video... číst dále
Po vydání předchozí kolekce odřezků "The Boy Who Cried Wolf" v červenci 2017, která sloužila jako dárek pro fanoušky, aby měli co poslouchat, zatímco autor dvoumiliardového hitu "Let Her Go" bude odpočívat, nastala pauza, která trvala zhruba rok a čtvrt. Teď se Passenger vrací, a to nejen s novým materiálem a nedávno skončeným podzimním turné, ale i s chystanou jarní šňůrou, která ho zavede i do Česka (zahraje 16. dubna v pražském klubu Roxy).
Album "Runaway" vznikalo během cestování po Americe a zpěvák ho popisuje jako koncepční nahrávku, která právě toto období mapuje. Písničkář se ve společnosti svých dlouholetých kolegů a přátel Jarrada Senga, Chrise Valleja a i u nás velmi dobře známého Stu Larsena vydal po národních parcích v Utahu, Arizoně, Nevadě a Kalifornii a jeho plán byl každé tři týdny vydat jeden song. A to jak v akustické, tak v plnohodnotné verzi, doplněné ještě o video a minidokument ze zákulisí.
To se až na "To Be Free" a "Let's Go" povedlo. K těmto dvěma skladbám sice videoklipy vyšly, ty zákulisní už ale ne, a když se na ty snímky podíváte, je jasné proč. V klavírní baladě "To Be Free", jejíž text není třeba překládat, si autoři vystačili s baletkou na pláži, zatímco "Let's Go", která svým poselstvím připomíná "Firework" od Katy Perry, se zase lepily záběry z ostatních klipů do jednoho a pak se to prohnalo filtrem.
První vlaštovkou z desky byl kousek s názvem "Hell Or High Water", typický rozchodový song, jehož video se příhodně natáčelo v Údolí smrti. To "Heart To Love" je jeho opakem. Písnička se odehrává v Las Vegas, které zpěvák popisuje jako ďábelské město, v němž hledá anděla, kterého by mohl milovat. Navíc by vás mohlo zajímat, že se klip natáčel na jeden záběr a čtyřiatřicetiletý umělec v něm zpíval o polovinu pomaleji, aby ten kontrast vynikl.
Skladba "He Leaves You Cold" popisuje klasický problém mamonu, za nímž se mnoho z nás žene, přestože to nejdražší máme přímo za dveřmi, a vznikla už před mnoha lety. Podobné téma z jiného úhlu zachycuje i do opuštěných předměstí Detroitu zasazená "Ghost Town". Passenger zde zpovídal místního policistu Richarda, který mu popisoval, jak se zdejší dělnická třída po ztrátě práce v automobilkách Ford a General Motors utápí v alkoholu a z města to jde cítit.
Protikladem k pomalé, depresivní akustice je pozitivní, trubkami ozvláštněná titulní "Runaway", v jejímž klipu se autoři snažili zachytit Mikea Rosenberga, jak běží z jedné strany USA na druhou a co všechno při tom potká. Prý se při filmování cítil jako Forrest Gump. "Eagle Bear Buffalo" se natáčela v národním parku Yellowstone a oslavuje jeho krásu, na což ve vysvětlujícím videu Passenger naráží, když směrem ke svému kolegovi prohodí, že je mu jasné, že by si radši někam zalezl se svou konzolí Nintendo Switch. Celé to pak uzavírá asi nejpopulárnější novinka "Survivors", smyčci podpořená skladba o tom, že vše je relativní a život je krátký. K ní vznikl klip v New Yorku, kde kvarteto doufalo, že se ho povede zachytit vylidněný, a tak natáčelo až v pět ráno. Na to, jak to dopadlo, se podívejte níže.
Jestliže předchozí řadovka měla ze starších a nepoužitých věcí vytvořit dárek, který pomůže překlenout pauzu do další nahrávky, a tudíž její obecně krapet slabší kvalita byla logicky odůvodněná, devátá studiovka už je v roli té pravé, plnohodnotné desky, a tím pádem jsou hodnoticí kritéria přísnější. A bohužel i zde se potkáváme se stejným problémem jako minule.
Jakkoli se povedlo koncept roadtripu po Americe ve videích věrně zachytit a jeho protagonisté si cestou určitě užili spoustu srandy, opět tady schází jednoznačně zapamatovatelná píseň. Ani ne tak hit pro hitparády. Spíše jen něco, co bude trochu vybočovat. Co překvapí. Co utkví. Passenger si ale místo toho jede stále to své. Tak jak to ukazuje v Kalifornii usazená "Why Can't I Change", která je tak vlastně nechtěnou pointou alba. Je to to, co máme rádi, co jsme si na něm zamilovali. Jen už toho bylo hodně a novinky zatím ty starší věci neporážejí. Tak snad příště?
Komentáře