David Novotný a Kryštof Matěj mají nemálo zkušeností i z jiných projektů (The Hydes, Louis Bunuel a další), Himalayan Dalai Lama je však jejich hudebním domovem. Od vydání prvotiny "Lama" však urazili kus cesty, na které s pomocí technologických trendů definovali svůj zvuk. Již zmíněné EP "Space" bylo důležitým milníkem, v němž se otevřeli i akustice a pohrávali si s inspiracemi nabranými třeba u dua Kiasmos. Novinka "Orange Coloured Rose Leaves" jde v tomto ohledu ještě dále.
Imaginativní elektronika Himalayan Dalai Lama je výrazně obrazotvorná. Během nahrávání "Orange Coloured Rose Leaves" se pánové soustředili na práci se starými syntenzátory. Nejčastěji používali Juno 60, se kterým pracoval i Vangelis, nebo přístroje z počátku osmdesátých let minulého století. Ty propojovali s počítačem a pomocí soudobých programů a technologií dotvářeli melodické struktury, vrstvy, které by přímo tyto nástroje zahrát neuměly. Na podobné bázi vznikalo mimochodem i album "re:member" Ólafura Arnaldse.
Propojování minulosti se současností je zde patrné v každé sekundě. Deska nikam nechvátá a nechává dostatek prostoru pro vnímání těch až éterických linií zvuků, ruchů a melodií. Trio kompozic "Francesca", "Light Touch" a "Sycamore Trees" pak využívá i smyčcových pasáží, které s nadhledem sobě vlastním zahrála žena mnoha tváří Terezie Kovalová. Její příspěvky vytvářejí až snové paralely ke striktně moderním základům Davida a Kryštofa. Dalším... číst dále
David Novotný a Kryštof Matěj mají nemálo zkušeností i z jiných projektů (The Hydes, Louis Bunuel a další), Himalayan Dalai Lama je však jejich hudebním domovem. Od vydání prvotiny "Lama" však urazili kus cesty, na které s pomocí technologických trendů definovali svůj zvuk. Již zmíněné EP "Space" bylo důležitým milníkem, v němž se otevřeli i akustice a pohrávali si s inspiracemi nabranými třeba u dua Kiasmos. Novinka "Orange Coloured Rose Leaves" jde v tomto ohledu ještě dále.
Imaginativní elektronika Himalayan Dalai Lama je výrazně obrazotvorná. Během nahrávání "Orange Coloured Rose Leaves" se pánové soustředili na práci se starými syntenzátory. Nejčastěji používali Juno 60, se kterým pracoval i Vangelis, nebo přístroje z počátku osmdesátých let minulého století. Ty propojovali s počítačem a pomocí soudobých programů a technologií dotvářeli melodické struktury, vrstvy, které by přímo tyto nástroje zahrát neuměly. Na podobné bázi vznikalo mimochodem i album "re:member" Ólafura Arnaldse.
Propojování minulosti se současností je zde patrné v každé sekundě. Deska nikam nechvátá a nechává dostatek prostoru pro vnímání těch až éterických linií zvuků, ruchů a melodií. Trio kompozic "Francesca", "Light Touch" a "Sycamore Trees" pak využívá i smyčcových pasáží, které s nadhledem sobě vlastním zahrála žena mnoha tváří Terezie Kovalová. Její příspěvky vytvářejí až snové paralely ke striktně moderním základům Davida a Kryštofa. Dalším hostem na albu je pak Martin Čech ze skupiny Lesní zvěř.
"Planet Hunters" je rytmickým hymnem o radosti z objevování nových planetek, hvězdokup a mlhovin. Opakem je rozechvělá "Light Touch" o putování světla a ranním rozbřesku coby symbolu počátku něčeho nového. "Genova" nebo "Night Swin" vybízejí k zamyšlení a vzpomínání. Dovětkem k "Meditaion" je pak aromatická kráska "Kurayami" (tu však najdeme pouze v digitální verzi, na chystaném oranžovém vinylu nebude). "Andromeda Nebula" prezentuje střídmou tajuplnost, kterou na svém albu "A Posteriori" budovala Enigma . Celá kolekce tak rezonuje mezi ambientními rovinami, chilloutem, důmyslnými organickými elektronickými kusy a náladami plnými táhlých tónů evokujících zmiňovaného Vangelise.
Deska "Orange Coloured Rose Leaves" je návyková a s každým poslechem vtahuje posluchače do vesmíru hlavní tvůrčí dvojice, v němž se mísí melodie a barevné hudební nálady. Himalayan Dalai Lama na své druhé řadovce zároveň zachovávají svůj cit pro abstrakci až minimalismus. Výsledek je jako do detailu vypilovaný obraz, na který se chcete podívat znovu a znovu, abyste hledali ty nejmenší detaily, které do něj malíř zanesl.
P. S.: A pokud vám unikl říjnový křest na jejich domácí (brněnské) půdě, máte ještě možnost v pátek 2. listopadu, kdy pánové hrají v pražském Café V lese.
Komentáře