Dagmar Andrtová-Voňková - Milí moji
Tracklist
- CD 1 / Dagmar Andrtová-Voňková
- 1. Ej, po poli jsem chodila 6:27
- 2. Lipečka 4:07
- 3. V poli stojí trnina 5:30
- 4. Pohanský svátek 3:32
- 5. Chlapci na tom horním konci 6:39
- 6. Ej, sluníčko, vstaň už 6:25
- 7. Skála 5:24
- 8. Cikánská koncovka 2:21
- Bonusy 1986-1995
- 9. Popado, popado 3:05
- 10. Z Vihorlatu 2:30
- 11. Makovice 3:41
- 12. Tam v Sihoti 3:06
- 13. Tvůj byl jsem orel 5:01
- 14. Desatero noh 4:42
- 15. Holoubek 4:27
- 16. Duj, větříčku 6:13
- 17. Sokolníkova dcera 4:24
- CD 2 / Živá voda
- 1. Živá voda 4:51
- 2. Břicho 7:27
- 3. Tobě 5:46
- 4. Bez anděla 1:42
- 5. Skočila panenka z věže 8:23
- 6. Zlatá brána 8:11
- 7. Zpěv 3:57
- Bonusy 1976-1994
- 8. Chlapci na tom horním konci 4:33
- 9. Holoubek 4:03
- 10. Vyhozený blues 3:41
- 11. Na tom poli širém 3:23
- 12. Carský soud 2:26
- 13. Travička 1:52
- 14. Štěkají po mně výčitky 4:26
- 15. Jmelí 3:55
- 16. Proradnice 3:24
- 17. Tvůj byl jsem orel 5:25
Průměr hodnocení
Poslední hodnocení
Originální folk s kořeny v lidové hudbě a přesahem k alternativě v podání Dagmar Andrtové-Voňkové představoval na naší předrevoluční nekomerční scéně zcela svébytný jev. Bylo tu sice napojení na šafránovskou generaci písničkářů, stejně tak je ale její samorostlý tvůrčí vývoj srovnatelný s přístupem Ivy Bittové. Pro obě byla výraznou inspirací lidová písnička, Andrtová-Voňková z ní - a především z jejích kalnějších, existenciálních tůní - čerpala zřetelněji i souvisleji, ale i u ní postupně prostá ohlasovost přecházela v abstraktnější vyjadřování. Ruku v ruce s tím se pak vyvíjel i její pěvecký projev a především naprosto ojedinělá kytarová technika, v níž využívá tapping nebo hru smyčcem.
Tenhle vývoj je výborně zachycený na kompilaci, která vedle reedice zásadních prvních dvou alb přináší i množství bonusů v podobě nahrávek pořízených v letech 1976 až 1995. Na prvních singlech ze 70. let můžeme Andrtovou-Voňkovou ještě lehce identifikovat s Mertovsko-Hutkovskou generací i když už na nich se její osobitost jasně projevuje. Na debutovém albu z roku 1986 tohle rané období v parafrázích lidových textů ještě doznívá, ale složitější struktura písní, osudová zádumčivost a čím dál propracovanější kytarová hra už písničkářce vymezují vlastní niku na hony vzdálenou stádní kotlíkářské zaměnitelnosti. LP Živá voda (1989) pak tuhle evoluci završuje. Folklórní inspirace v textech jsou přítomné už jen v... číst dále
kompilace
2004
80 %
další alba
Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Komentáře