Občas to chce čas, abychom si uvědomili, že ztráta člena kapely je větší, než jsme si kdy dokázali představit. V případě Support Lesbiens, o kterých teď bude řeč, je tím chybějícím článkem Yarda Helešic. Je mi jasné, že si asi říkáte, proč se k jeho osobě vracet právě teď, když už je to pěkně stará záležitost. Po poslechu novinky "Homobot" (a předchozích tří nahrávek) ale nelze konstatovat nic jiného, než že Supporti nemají od "Tune Da Radio" (tedy poslední nahrávky s Helešicem) v podstatě co nabídnout a píšou stále tu samou písničku.
K novince "Hombot" vznikl zajímavý obal a produkčně jde o solidně odvedenou práci. Sebelepší produkce ale nepomůže, pokud vám chybí dobrý materiál. V současnosti spousta muzikantů dokázala, že v pokoji s levným nahrávacím vybavením se dá v lo-fi produkci natočit hudba, která má víc atmosféry, emocí a síly než nahrávka pořízená ve drahém studiu. Nahrávka "Homobot" naštěstí není přeprodukovaná, ale stejně jako na předchozích počinech i na ní mají skladby tendenci splývat a nudit. Na žánrovou pestrost, kterou kapela avizovala, zapomeňte. Stále jde o klasický supportovský poprock, i když tentokrát bez nějakého hitovějšího zářezu.
Výraznějších momentů se najde pouze pár a určitě k nim nepatří první singl "Bombs And Lies". Je sice hezké, že mají pánové chuť komentovat politickou situaci, ale šlo to určitě udělat méně klišovitě. Ale hlavně, aby bylo co hrát v rádiích, co? Proti tomu se... číst dále
Občas to chce čas, abychom si uvědomili, že ztráta člena kapely je větší, než jsme si kdy dokázali představit. V případě Support Lesbiens, o kterých teď bude řeč, je tím chybějícím článkem Yarda Helešic. Je mi jasné, že si asi říkáte, proč se k jeho osobě vracet právě teď, když už je to pěkně stará záležitost. Po poslechu novinky "Homobot" (a předchozích tří nahrávek) ale nelze konstatovat nic jiného, než že Supporti nemají od "Tune Da Radio" (tedy poslední nahrávky s Helešicem) v podstatě co nabídnout a píšou stále tu samou písničku.
K novince "Hombot" vznikl zajímavý obal a produkčně jde o solidně odvedenou práci. Sebelepší produkce ale nepomůže, pokud vám chybí dobrý materiál. V současnosti spousta muzikantů dokázala, že v pokoji s levným nahrávacím vybavením se dá v lo-fi produkci natočit hudba, která má víc atmosféry, emocí a síly než nahrávka pořízená ve drahém studiu. Nahrávka "Homobot" naštěstí není přeprodukovaná, ale stejně jako na předchozích počinech i na ní mají skladby tendenci splývat a nudit. Na žánrovou pestrost, kterou kapela avizovala, zapomeňte. Stále jde o klasický supportovský poprock, i když tentokrát bez nějakého hitovějšího zářezu.
Výraznějších momentů se najde pouze pár a určitě k nim nepatří první singl "Bombs And Lies". Je sice hezké, že mají pánové chuť komentovat politickou situaci, ale šlo to určitě udělat méně klišovitě. Ale hlavně, aby bylo co hrát v rádiích, co? Proti tomu se povedl duet s Tonyou Graves ve skladbě "Keeper". Ženský vokál koneckonců vždy Supportům slušel (vzpomeňme na Alici Springs na již zmíněném "Tune Da Radio") a je škoda, že s ním kapela nepracuje více. Nejblíže k rádiovému hitu mají balada "Midnight Sun" a pak taky vypalovačka "Bankers", která jak už název napovídá, je namířená proti bankéřům. A zbytek? Opakování už dávno použitých postupů.
Největším problémem Support Lesbiens je předvídatelnost. "Homobot" neobsahuje nic, co byste od nich před tím neslyšeli; je to nahrávka opatrná, bez špetky invence a nápadu. Nemá cenu hořekovat nad tím, že nedosahují kvalit své rané tvorby, ale myslím si, že se příliš brzo dostali do fáze, kdy hrají tak, aby potěšili své příznivce a nikoho neurazili. Více zvukových experimentů a hudebních úletů by neuškodilo. Takto vznikla deska, která bude bavit skalní fanoušky, ale těžko jim získá nové.
Komentáře