The Velvet Underground - The Velvet Underground
Tracklist
- 1."Candy Says" – 4:04
- 2."What Goes On" – 4:55
- 3."Some Kinda Love" – 4:03
- 4."Pale Blue Eyes" – 5:41
- 5."Jesus" – 3:24
- 6."Beginning to See the Light" – 4:41
- 7."I'm Set Free" – 4:08
- 8."That's the Story of My Life" – 1:59
- 9."The Murder Mystery" – 8:55
- 10."After Hours" – 2:07
Průměr hodnocení
Poté, co třenice mezi dvěma vůdčími osobnostmi Velvet Underground neúnosně narostly, a John Cale se vrhnul přes palubu, osiřelý kapitán Lou Reed razantně otočil kormidlem směrem k větší písničkovosti. Díky tomu je i třetí, eponymní deska kapely výrazně jiná, než ty předešlé. S Calem odešla ta artificiálnější složka tvorby a ukázalo se, že Reed je ve své podstatě rockovým písničkářem s citlivou duší, který se pouze pohybuje ve světě podivných figur, umělců, freaků a bludných existencí, a ten se zrcadlí v jeho textech působivě spojujících sentiment s cynismem a v daném případě zaostřujících především na milostné útrapy. Z hlukových ataků, a disonancí zbylo jen stopové množství (What Goes On, Beginning to See the Light, The Murder Mystery), na druhou stranu je album důkazem, že brutálními experimenty Velveti pouze nezakrývali hráčské, tím méně skladatelské nedostatky.
Převažují střední a pomalá tempa. Jen What Goes On a Beginning to See the Light mají rychlejší tep, přičemž druhou jmenovanou můžeme díky agresivnějším kytarám a Reedově nedisciplinované intonaci považovat za jednu z důležitých zastávek na cestě ke zrození punku. Balady kráčející ve stopách křehkého splínu Sunday Morning z první desky zastupuje hned úvodní Candy Says, kde se v roli hlavního zpěváka představuje Doug Yule, nový basák a náhrada za Johna Calea, v dalších smuténkách Pale Blue Eyes a Jesus se už ale svým podmanivě nakřáplým vokálem rozněžňuje Lou... číst dále
řadové album
1969
100 %
další alba
Komentáře
Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
02.06.2022 - 14:00 | Acid3P
Máloktorej kapele prospelo “učesanie” tvorby tak ako Velvet Underground. Predošlé besnenie a experimentovanie bolo síce pre ďalší vývoj hudby potrebné, ale v niektorých skladbách samoúčelné a ťažko stráviteľné. Na treťom albume dostal konečne priestor Lou Reed, aby mohol ukázať, že je jedným z najlepších pesničkárov v histórií hudby. Eponymný album je plný krásnych balád, ale aj zaujímavých harmonií a postupov, ktoré sa neskôr stali štandardom pri komponovaní.
#52 Uncut Magazine - 200 Greatest Albums Of All Time
02.04.2013 - 11:22 | stetkal
Velveti už bez Johna Calea a Nico.....Deska je procházkou po způsobech lásky (Some Kind Love) Lou Reeda....Dovíme se něco o transexualovi Candym (Darlingovi), který říká, že nenávidí svoje tělo.....Něco o Lou Reedově cizoložství v Pale Blue Eyes (mimochodem v knižním vydání svých textů, Reed napsal, že ta holka měla ve skutečnosti oči hnědé)....Taky o tom, že se Reed z tohoto zaláskovaného kolotoče pokoušel vymanit (I'm Set Free), což mělo za následek setkání se s jeho chechtající sťatou hlavou....Jesus se v tomto panoptiku nejeví jako zas tak velká úchylka....a na konec se dovíme, od Moe Tucker, o barech do kterých, když se vejde, tak už se z nich nikdy nevyjde (After Hours)....Krásná deska.