R'n'b zpěvák, člen ujeté hiphopové formace Odd Future Wolf Gang Kill Them All (nebo jednoduše Odd Future) Frank Ocean toho ve svých čtyřiadvaceti letech stihl opravdu hodně. Kromě vystupování a sporadickém nahrávání se členy Odd Future, se autorsky podílel na albech Johna Legenda nebo Beyoncé a ve dvou skladbách zahostoval na projektu "Watch The Throne" Kanyeho Westa a Jay-Zho. Loni vydal mixtape "Nostalgia, Ultra" patřící bezesporu k nejlepším r'n'b nahrávkám roku a tím si připravil půdu pro svou prvotinu, do které byly vkládány velké naděje.
A není se čemu divit. Současný svět r'n'b ovládaný Chrisem Brownem, Trey Songz nebo třeba T-Painem nutně potřebuje novou krev. Kromě několika stálic typu R. Kelly, případně D'Angela, který se po dvanácti letech strávených v depresích a závislosti na drogách snad opravdu vrací na scénu, chybí výraznější osobnost produkující kvalitu, s níž kdysi žebříčky ovládaly osobnosti jako Marvin Gaye, Stevie Wonder, případně Michael Jackson. Proto je potřeba "channel ORANGE" oslavovat, protože jako jedna z mála současných nahrávek je upřímná a natočená s čistou láskou a úctou k žánru.
Ocean má ve svém telefonu dostatečné množství kontaktů na to, aby natočil desku plnou rádiových singlů bořících hitparády, ale o to mu nešlo. Na hvězdné hosty sice došlo, ale ti hrají čistě podle zpěvákových pravidel. V jeho světě, který rád komentuje (a často přidá i osobní zpověď), je forma stejně důležitá jako obsah a na... číst dále
R'n'b zpěvák, člen ujeté hiphopové formace Odd Future Wolf Gang Kill Them All (nebo jednoduše Odd Future) Frank Ocean toho ve svých čtyřiadvaceti letech stihl opravdu hodně. Kromě vystupování a sporadickém nahrávání se členy Odd Future, se autorsky podílel na albech Johna Legenda nebo Beyoncé a ve dvou skladbách zahostoval na projektu "Watch The Throne" Kanyeho Westa a Jay-Zho. Loni vydal mixtape "Nostalgia, Ultra" patřící bezesporu k nejlepším r'n'b nahrávkám roku a tím si připravil půdu pro svou prvotinu, do které byly vkládány velké naděje.
A není se čemu divit. Současný svět r'n'b ovládaný Chrisem Brownem, Trey Songz nebo třeba T-Painem nutně potřebuje novou krev. Kromě několika stálic typu R. Kelly, případně D'Angela, který se po dvanácti letech strávených v depresích a závislosti na drogách snad opravdu vrací na scénu, chybí výraznější osobnost produkující kvalitu, s níž kdysi žebříčky ovládaly osobnosti jako Marvin Gaye, Stevie Wonder, případně Michael Jackson. Proto je potřeba "channel ORANGE" oslavovat, protože jako jedna z mála současných nahrávek je upřímná a natočená s čistou láskou a úctou k žánru.
Ocean má ve svém telefonu dostatečné množství kontaktů na to, aby natočil desku plnou rádiových singlů bořících hitparády, ale o to mu nešlo. Na hvězdné hosty sice došlo, ale ti hrají čistě podle zpěvákových pravidel. V jeho světě, který rád komentuje (a často přidá i osobní zpověď), je forma stejně důležitá jako obsah a na hity se opravdu nehraje. Vezměte si skladbu "Pyramids", jednu z prvních ochutnávek (tou úplně první byla "Thinkin Bout You") - desetiminutový opus mixující současnou klubovou hudbu a r'n'b jako ze staré školy. Jenom v této jediné skladbě je tolik nápadů a vychytávek, že by většině umělců stačily na jedno album. Kytara Johna Mayera (jehož sólo tvoří také miniskladbu "White"), funky beat, skvělý text (paralelně vypráví příběh z časů Kleopatry a současnosti), za nějž by se nemusel stydět ani Bob Dylan, a neuvěřitelná atmosféra zaručující, že se po celou dobu nenudíte, ze skladby vytvářejí r'n'b protějšek "Bohemian Rhapsody" nebo "Paranoid Android".
Skladba "Pyramids" je chytře umístěna v prostředku desky a tvoří jakousi špičku ledovce, ale zbytek "channel ORANGE" je stejně fantastický. Po intru následuje nádherná balada "Thinkin Bout You", (kterou sice Ocean představil už loni, na albu je ale v přepracované verzi s přidanými smyčci), jež vás lehce vtáhne do jeho světa. "Sierra Leone", meditace o sexu, těhotenství a dětských snech, naopak vyžaduje několik poslechů, než se vám zaryje pod kůži. Ve "Sweet Love" rozpoznáte rukopis Pharrella Williamse z The Neptunes (překvapivě je Pharrell po delší době opět podepsaný pod skvělou skladbou) a "Super Rich Kids" má jeden z nejchytlavějších refrénů, kolegu z Odd Future Earla Sweatshirta a podklad ne nepodobný klasice Eltona Johna "Benny And The Jets".
Ze druhé půlky nejvíce září "Lost" o přítelkyni vařící drogy, "Pink Matter" s Andre 3000 a hlavně "Bad Religion", která je společně s "Forrest Gump" zaměřena na jeho sexualitu. U této intimní zpovědi mrazí v zádech a ne náhodou právě s ní vystoupil v TV programu Late Night With Jimmy Fallon za doprovodu The Roots. A jedno překvapení si nechal na závěr. Po skončení outra "End" následuje pauza a po ní skrytý track "Golden Girl", v níž se objevuje další člen Odd Future, démonický rapper Tyler The Creator. Je to taková pěkná tečka nakonec.
"channel ORANGE" je pro r'n'b to samé co "My Beautiful Dark Twisted Fantasy" pro hip hop. Je to dobrodružná nahrávka snažící se posouvat hranice žánru, který ve své mainstreamové podobě jde pomalu do kytek. A když si pak uvědomíme, že ji natočil mladý kluk, který se v hudebním světě teprve rozkoukává, nevypadá to nakonec s tou budoucností současného r'n'b zas tak špatně.
Komentáře